کابلوف:

روسیه خواستار فراگیری سیاسی در افغانستان است

کابلوف گفت روسیه خواستار فراگیری سیاسی در افغانستان است، نه فراگیری قومی در این کشور.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین و مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه با اظهار این که کرملین شکایتی از سیاست خارجی طالبان ندارد، گفت: روسیه خواستار قرار گرفتن دولتمردان فراری افغانستان در ساختار جدید قدرت این کشور نیست.

کابلوف با اظهار اینکه روسیه خواستار فراگیری سیاسی در افغانستان است، نه فراگیری قومی، گفت: این بدان معنا نیست که روسیه اصرار دارد دولتمردان فراری افغانستان را در رهبری افغانستان بگنجاند؛ آنها قبلاً انتخاب خود را انجام داده‌اند؛ بگذارید مردم افغانستان در مورد آنها تصمیم بگیرند.

این دیپلمات ارشد روس تأکید کرد: مسکو به طالبان دیکته نمی‌کند که چه کسی و چه زمانی باید در دولت حضور داشته باشد، اما اصل فراگیری برای تبدیل شدن افغانستان به یک دولت عادی مهم است.

نماینده ویژه پوتین در ادامه تأکید کرد: روابط و تعامل با افغانستان نباید گروگان گرفته شده و با موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان برای آن مانع تراشی شود.

وی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناخته شدن برای هر کشوری که خواهان توسعه روابط عادی با سایر اعضای جامعه جهانی است، مهم است و نبض حیات، این مسأله طالبان را نیز ترغیب می‌کند تا گام های لازم را در این راستا بردارد.

کابلوف در ادامه اظهار داشت روسیه به همراه چندین کشور منطقه، توسعه روابط با افغانستان را منوط به رسمیت یافتن طالبان نمی‌داند، بلکه آنها با هدف رفاه مردم افغانستان بر پیشبرد روابط تجاری، اقتصادی و دیپلماتیک با افغانستان تمرکز می‌کنند.

پیش از این نیز نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفته بود که نظر غرب درباره به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان اهمیتی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار