بذرپاش:

اولویت واگذاری زمین در روستا‌ها و شهر‌ها زوج‌های جوان است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اولویت واگذاری زمین در روستا‌ها و شهر‌ها زوج‌های جوان خواهند بود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم در جشن ازدواج ۱۰۰۰زوج جوان استان فارس که در جریان سفر هیئت دولت به این استان انجام شد، گزارشی از افتتاح آزادراه شیراز اصفهان ارائه کرد و گفت: امروز بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه به بهره برداری رسید و حوزه راه‌های استان تبدیل به کارگاهی بزرگ شده است.

او در ادامه رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها را هدف همکاران وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در این ۴۹ هزار قطعه زمین به استان فارس تقدیم شد.

به گفته بذرپاش، حدود ۶ هزار قطعه از این زمین‌ها در مناطق روستایی است که آماده سازی شده است و با بیان اینکه یک میلیون و هشتصد هزار هکتار زمین در قالب مسکن ملی در حال ساخت است، افزود: در استان فارس بیش از ۲۵ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین تامین شده است.

بذرپاش اعلام کرد: با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ظرف ۲ ماه اینده در استان فارس قدری بیش از مسکن مهر اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: همچنین اهدای حدود ۶ هزار قطعه زمین به طور نمادین در یکی از روستا‌های استان فارس کلید زده شده است و تا پایان سال ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی تامین می‌شود.

بذرپاش با تصریح بر اینکه تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تقدیم هموطنان کشور می‌شود، تاکید کرد: اولویت واگذاری زمین در روستا‌ها و شهر‌ها زوج‌های جوان خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امروز جمعه ۲۱ مهرماه جاری با حضور رییس جمهور بیش از ۱۰ هزار خانه روستایی اهدا خواهد شد.

به اذعان بذرپاش، بنا به آمار بانک مرکزی نرخ رشد مسکن با مثبت ۴ درصد مواجه است. همچنین در طرح جوانی جمعیت تا امروز با احتساب زمین‌های این سفر ۱۶۴۹ قطعه پیش بینی شده است که تقدیم شود.

او ادامه داد: ۳۲ هزار قطعه زمین آماده ساخت کار آسانی و اصولا ساخت مسکن کار آسانی نیست.

وزیر راه وشهرسازی از آغاز نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن به دستور رییس جمهور خبر داد و گفت: ما قیمت تمام شده زمین را به صفر رسانیدم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.