لرستان در رده دوم تولید عناب در کشور

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان از نظر میزان تولیدعناب بعد از خراسان جنوبی، رتبه دوم تولید عناب را در کشور به خود اختصاص داده است.

 سید عماد شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت عناب در استان، ۹۰ هکتار است و این در حالی است که از این میزان، ۵۰ هکتار از باغستان‌ها در شهرستان الیگودرز قرار دارد؛ که این امر لزوم توسعه کشت و تولید محصولات جانبی از جمله ایجاد صنایع تکمیلی را دو چندان می‌نماید

وی تصریح کرد: تولید این محصول طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به گونه‌ای که سالیانه حدود ۴۵ تن عناب در استان برداشت می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: منطقه بزنوید الیگودرز به دلیل داشتن عنابستان‌های باصفا معروف است و در این فصل بخش زیادی از عناب تازه بازار را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: هدف‌گذاری ما شناسایی اراضی مستعد آبی و دیم برای کشت عناب است. بنا داریم بر این اساس گونه‌های خوب اصلاح شده سازگار وارد کنیم و در کنار آن از گونه‌های منطقه نیز استفاده نماییم.

شاهرخی گفت: بزرگترین چالش در زمینه کاشت عناب؛ عدم وجود بازار ثابت است و همین امر باعث شده است تا فروش محصول به سختی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به دانش بومی، کشاورزان در کشت و کار عناب معمولا از کوددامی استفاده می‌کنند و کود‌های شیمیایی به کار نمی‌برند به همین دلیل از نظر سلامت هم محصول بسیار سالمی است.

شاهرخی عنوان کرد: میوه عناب سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص بی شماری دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان درباره خواص این میوه گفت: عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۳۶.۷۴ در عناب تازه و ۷۱.۷۷ درصد عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد و به صورت تازه و خشک مصرف می‌شود.

برچسب ها: عناب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.