انتقاد معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بانک ها در پرداخت نکردن تسهیلات پیمانکاران

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده توسط راه و شهرسازی ، عملکرد و همکاری تمامی بانک ها نسبت به طرح ملی نهضت ملی مسکن بسیار ضعیف است.

علی محمد روستا در شورای مسکن استان از همه بانک های عامل خواست ، اعتبارسنجی پیمانکاران  را هر چه زودتر انجام دهند.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان هم گفت: سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان باید ساخته شود.

راستا افزود: در استان افزون بر ۱۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت می باشد که حدود ۸ هزار واحد در بخش خود مالکی و ۵ هزار واحد به صورت ساخت انبوه در دست اقدام است.

وی پیشرفت کاری همه این طرح ها را حداقل ۲۰ درصد عنوان کرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن از بانک ها گلایه دارند و می گویند بانک ها با افرادی که چک برگشتی دارند قرار داد نمی بندند از بانک ها خواستار همکاری لازم را داریم.

راستا افزود: تعداد پیمانکاران در طرح نهضت ملی مسکن کم است و انتظار داریم بانک ها جلوی کار این تعداد پیمانکار سنگ اندازی نکنند.

دانش آموز مدیرعامل بانک های ملی استان هم در این جلسه گفت: بانک ها در رابطه با پیمانکاران مشکلی ندارند ، اعتبار سنجی دست بانک ها نیست توسط شرکت ها انجام می گیرد در صورت تایید اعتبارسنجی ، بانک ها هم پرداخت تسهیلات پیمانکاران را تایید می کنند.

وی افزود:کلیه مدیران بانک ها تاکیدشان بر پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن است و تاکنون کوتاهی در این گونه پرداختی ها نداشته ایم.

فرح بخش مدیرعامل بانک کشاورزی استان هم گفت: بانک کشاورزی فقط در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی موظف است و در مسکن شهری امکان ثبت و پرداخت در سیستم وجود ندارد.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این گونه کار کردن و ارائه آمار ، کاری را از پیش نمی برد ، کار باید به صورت عملیاتی باشد و بانک ها باید هر چه زودتر مشکلات مربوطه را برطرف کنند چرا که مردم منتظر و چشم به راه هستند.

وی افزود: این روزها نارضایتی از بانک ها زیاد شده است و این بسیار نگران کننده است که عملکرد بانک های ما از دیگر استان ها بسیار ضعیف تر است ، از مدیران بانک ها انتظار دارم هر چه سریع تر این مشکلات را برطرف کنند.

مشکلات تامین آب و برق سایت دهدشت هم دومین موضوع مطرح شده در این جلسه بود که راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: مدیران مربوطه با راه و شهرسازی همکاری های لازم را در این رابطه ندارند.

مرادی عامل برق استان گفت: برق سایت گچساران تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت کاری داشته است ، اما در دهدشت همچنان در موضوع برق فشار قوی مشکل داریم که دلیل این تاخیر را هم عدم تامین بودجه راه و شهرسازی می دانیم.

وی در ادامه گفت:سازمان ما تا کنون ۳۵ میلیارد تومان برای برق رسانی این مسکن ها هزینه کرده است که در قرار داد ما هم همین مبلغ بوده است یعنی یک سوم هزینه اما هنوز راه و شهرسازی سهمیه خود را برای برق رسانی این طرح پرداخت نکرده است.

احمدزاده در پاسخ به این موضوع بیان کرد: راه و شهرسازی متولی اصلی این طرح ملی است و این که تاکنون در این مورد پرداختی نداشته بسیار ناراحت کننده است و این کم کاری به هیچ صورت قابل قبول نیست ، راه و شهرسازی کم کاری های خود را گردن دیگر سازمان ها نیندازد.

در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، بانک ها ، راه و شهرسازی و ادارات برق و آب را موظف کرد هر چه سریع تر نسبت به رفع موانع پیش روی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.