آزمایشگاه‌های استاندارد چهارمحال و بختیاری بروزرسانی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اداره‌کل استاندارد بروزرسانی و تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد استان را در دستور کار و جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دهد.

غلامعلی حیدری در همایش استاندارد چهارمحال و بختیاری و تجلیل از فعالان این عرصه در استان با حضور مدیرکل بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، تاکید کرد: توسعه فرهنگ استاندارد یک ضرورت در زندگی انسان‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه افزود: رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌صورت توأمان مؤثر است.

حیدری استاندارسازی کالا‌های تولیدی را باعث برندسازی تولیدات اعلام و تصریح کرد: نباید تنها به‌دنبال عرضه تولیدات تک‌محصولی بود بلکه زنجیره‌های ارزش با هدف ارتقای ارزش افزوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: در این راستا تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده بادام و ماهی قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد و محصولات دیگر هم به‌زودی مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش اشتغال‌زایی، رشد صادرات غیرنفتی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهم‌ترین دستارد‌های توجه به زنجیره ارزش است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری در سال جدید گفت: در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری این استان هشت رتبه بهبود یافت.

حیدری تاکید کرد: لزوم رعایت استاندارد‌های ملی ایران از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان مورد توجه جدی قرار گیرد و از استفاده کالا‌های بدون مٌهر استاندارد خودداری شود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به شاخص‌های استاندارد هنگام صدور مجوز‌های تولید کالا و ارائه خدمات افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مکلفند هماهنگی لازم برای همکاری با اداره‌کل استاندارد استان را داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: تامین نیروی انسانی متخصص برای اداره‌کل استاندارد استان ضروری است که تحقق آن به همکاری مسئولان ملی سازمان استاندارد نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.