استاندار کرمان مطرح کرد؛

ارزیابی دستگاه‌ها، براساس اجرای قانون حمایت از خانواده

فداکار گفت: دستگاه‌های اجرایی استان کرمان، براساس عملکرد در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۰ مهر ماه در ستاد جمعیت استان کرمان با گلایه از نبود حضور بعضی مدیران در این ستاد گفت: گزارش عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ارزشیابی آن‌ها اثرگذار است.

او  افزود: دستگاه‌هایی که در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعلل دارند، گزارش عملکردشان به دستگاه ملی و وزارتخانه متبوع ارسال می‌شود.

استاندار کرمان بیان کرد: آموزش و پرورش از مهم‌ترین دستگاه‌ها در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که در مباحث آموزشی و فرهنگی می‌تواند کار کند.  

او همراهی دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده را مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانی جمعیت و فرزندآوری، مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و ایشان نسبت به کاهش جمعیت ابراز نگرانی جدی کرده‌اند.  

فداکار راه‌اندازی مراکز دوستدار کودک را نیز لازم و موثر دانست و تصریح کرد: بانک‌های استان کرمان به تفکیک، آمار پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت را به استانداری ارائه کنند.  

مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از اهتمام فداکار، استاندار کرمان در برگزای و حضور در جلسات ستاد جمعیت قدردانی کرد و گفت: بیشترین گلایه خانواده‌ها از پرداخت وام‌های فرزندآوری و حمایت از خانواده است و بانک‌ها باید هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشند و شرایط را تسهیل کنند.  

او افزود: ستاد‌های مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسات آینده ستاد می‌توانند گزارشی از مشکلات و دغدغه‌ها و راهکار‌های خود را ارائه دهند.

افزایش  ۳ درصدی ولادت در کرمان

محمد قاسمی، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این جلسه  گفت: استان کرمان، رتبه ۹ کشوری را در ثبت ولادت‌ها دارد و ۳ درصد افزایش ثبت ولادت نسبت به مدت مشابه پارسال را در استان شاهد هستیم.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در این جلسه به ۴ حوزه کاری این نهاد در ارتباط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این حوزه‌ها، شامل: کارمندان، مددجویان، خانواده‌های پرنوزاد و در سطح برون سازمانی ویژه غیرمددجویان است.  

او افزود: اعطای وام ازدواج برای کارکنان، فرزندان کارکنان و فرزندان همکاران بازنشسته، تهیه جهیزیه برای زوجین جوان، خدمات مشاوره به مددجویان، بسته‌های تشویقی برای ازدواج، حمایت از زوجین نابارور از جمله طرح‌های کمیته امداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.