در ششمین روز عملیات طوفان الاقصی،

بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در مناطق مسکونی غزه ادامه دارد

رژیم صهیونیستی با ادامه بمباران نوار غزه تقریباً بسیاری از مناطق مسکونی را هدف قرار داده و ویرانی‌های بسیاری بر جای گذاشته است.

با ادامه بمباران غزه در ششمین روز پس از حمله غافلگیرانه مقاومت، تقریباً در بسیاری از مناطق مسکونی غزه ویرانی دیده می‌شود، اما قطعی برق و آب و اتمام ذخایر، مشکلات فلسطینیان گرفتار محاصره را بیشتر کرده است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، بیش از هزار فلسطینی تاکنون در بمباران بی امان مناطق مختلف غزه شهید شده اند. تنها نیروگاه غزه دیگر سوختی برای تولید برق ندارد و دارو و سایر اقلام ضروری در این شهر در حال اتمام است. 

یک زن فلسطینی برای آخرین بار صورت سرد نوزاد شهید شده اش را می‌بوسد. این آخرین دیدار او با فرزندش است و نوزاد او پس از مدت کمی به دنیا آمدن راهی قبرستان می‌شود. چنین مصیبت‌های غم انگیزی از شنبه گذشته در غزه بسیار دیده می‌شود. فلسطینیان شاهد حملات شدیدی هستند که تاکنون شاهد آن نبوده اند. چهارشنبه بمباران‌های بی امان اسرائیل در نوار غزه با شدت بیشتری ادامه یافت. تصاویر هوایی نشان دهنده میزان گستردگی ویرانی‌ها در غزه است. در بمباران هوایی جنگنده‌های اسرائیل آپارتمان‌ها حالا به ویرانه‌هایی تبدیل شده اند که برای ساکنان پیام هشداری به منظور حفظ ایمنی شان را به دنبال دارد. خانه‌ها و کسب و کار‌ها حالا ویران شده و دسترسی به تلفن و اینترنت نیز قطع شده است. تامین منابع آب و برق در غزه حالا متوقف شده است.

بیمارستان رفح یکی از حدود بیست بیمارستان در نوار غزه است که ظرفیت پذیرش آن تکمیل شده است. تعداد کادردرمانی و تجهیزات پزشکی برای درمان زخمی‌ها در این بیمارستان کافی نیست. نگرانی دیگر کمبود سوخت برای ادامه تولید برق توسط ژنراتور‌ها است. محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل به این معنی است که امکان ورود منابع لازم به غزه وجود ندارد.

صد‌ها نفر از فلسطینیان خانه هایشان را از دست داده اند، اما آن‌ها جایی برای رفتن ندارند. گذرگاه مرزی میان اسرائیل و مصر بسته شده است. منابع آب و غذا به میزان زیادی کاهش یافته است این بدان معناست که نه تنها تهدید بمب و گلوله مردم را تهدید می‌کند بلکه تشنگی و گرسنگی نیز عامل تهدید کننده‌ای برای مردم غزه به شمار می‌رود. این وضعیت در تمامی مناطق غزه وجود دارد و مردم نگران حمله زمینی اسرائیل هستند. سازمان‌های کمک رسان از راهگذر‌های حقوق بشری خواسته اند تا در این وضعیت برای کمک به مردم غزه دخالت منطقه‌ای و بین المللی داشته باشند.

سازمان ملل: بیش از ۳۳۸ هزار نفر از ساکنان نوار غزه آواره شده اند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد بیش از ۳۳۸ هزار نفر از ساکنان نوار غزه از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. این نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد اواخر روز چهارشنبه ۷۵ هزار نفر دیگر از ساکنان نوار غزه مجبور شدند به خاطر حملات اسراییل و محاصره کامل این منطقه، خانه و کاشانه خود را ترک کنند و به این ترتیب، شمار آوارگان این منطقه به ۳۳۸ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه به یک هزار و ۲۰۰ نفر خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۲:۵۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
چرا کاری نمی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آرامش بعد از طوفان :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
اطلاعی ندارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
بخاطر هیچی زن. وبچه مردم عادی کشته میشن
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۱۱:۲۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آنها که تبریک می گفتند و شادی میکردند و شیرینی پخش میکردند، الان کجایند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تمام این قضایا زیر سر ولادیمیر پوتین است شک نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تبریک می‌گفتیم که اسرائیل ضربه غیر قابل ترمیمی خورده و گشایشی بزرگ برای مردم فلسطین است که به سرزمین‌های خود که اسرائیل با جنایات وحشیانه غصب کرده برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آزادی فلسطین بدون خسارت نیست ..مردم غزه اینو میدونن.
اما بالاتر از همه ی این چیزا وعده خداوند که میگه پیروزی با جبهه حقِ..
قطعا فلسطین آزاد خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تمام این قضایا زیر سر ولادیمیر پوتین است شک نکنید!
آخرین اخبار