پایان صهیونیست‌ها با زلزله طوفان‌الاقصی

طوفان الاقصی هیمنه ساختگی ارتش و سازمان اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی را عیان کرد و حقیقت را پیش‌روی جهانیان قرار داد.

 مطمئنا هیچ‌کدام از سران و حامیان رژیم‌صهیونیستی گمان نمی‌کردند که روزگارشان تا این حد تیره و تار شود که در نخستین ماه‌های ۷۵سالگی تاسیس دولت جعلی و غاصبشان، باید دنبال سوراخ‌موش باشند یا در فرودگاه‌ها آواره شوند تا خود را به محل امنی برسانند که از مقاومت حماس در امان باشند. واقعیت این است که آن‌ها نمی‌توانند از دست انتقام روزگار بگریزند و قطعا روزی که چندان هم دیر نیست باید پاسخگوی سبعیت وصف‌ناپذیر خود علیه مردم فلسطین باشند.

تقریبا پنج روز است که زمین و زمان علیه صهیونیست‌هاست؛ بامداد شنبه ۱۵مهر بود که موشک‌های گردان‌های شهید عزالدین قسام حماس، خواب را از چشم رژیم اشغالگر ربود. عملیاتی که بیانگر شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی صهیونیست‌ها و به قولی بیانگر تثبیت قدرت مقاومت بود، چراکه طی این عملیات شاهد توازن‌قوا با قدرت بازدارندگی برای مقاومت بودیم. 


بیشتربخوانید


عملیات گسترده و بی‌سابقه طوفان الاقصی در شرایطی رقم خورد که رژیم‌صهیونیستی شکست تمام‌عیاری را در حوزه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی تجربه کرد. موضوعی که در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در چهارمین دوره مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش نیز به آن اشاره شد و معظم‌له تحولات چندروزه فلسطین اشغالی را در پنج فصل موردبحث و بررسی قرار دادند:

۱- شکست غیرقابل‌ترمیم
۲- این بلا نتیجه عملکرد و جنایت خود صهیونیست‌هاست
۳- طراحی سیاست مظلوم‌نمایی
۴- اعمال جنایت‌های بیشتر در غزه با مظلوم‌نمایی
۵- ادعای صهیونیست‌ها در دست داشتن غیرفلسطینی‌ها ازجمله ایران در حوادث اخیر

گستره عملیات ظفرمندانه طوفان الاقصی در این مدت کوتاه، چنان اسرائیل را در موضع شکست قرار داده است که دیگر نمی‌تواند امکانات رسانه‌ای خود و حامیان غربی‌اش را صرف موهوماتی نظیر شکست‌ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار غیرقابل‌انکار نیروی هوایی اسرائیل، قدرت اطلاعاتی موساد، غیرقابل‌نفوذبودن گنبد آهنین و ... کند، چراکه رویارویی اخیر نیرو‌های حماس با رژیم اشغالگر موجی از بی‌اعتمادی را نصیب سران این رژیم کرده و هیبت پوشالی ارتش بی‌رقیب در خاورمیانه! را به لرزه درآورد. 
 
رسوایی بزرگ
طوفان الاقصی هیمنه ساختگی ارتش و سازمان اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی را عیان کرد و این حقیقت را پیش‌روی جهانیان قرار داد که سازمان موساد گرفتار شکست و رسوایی‌های بزرگی شده است و برخورداری از سازمان‌های اطلاعاتی ویژه با مهارت‌های منحصربه‌فرد که همواره از سوی اسرائیل مطرح می‌شد، دروغی بیش نبود. 
 
ناکامی‌های موساد
البته این اولین ناکامی موساد نبود و مطمئنا آخری هم نخواهد بود؛ ناکامی در پیش‌بینی جنگ اکتبر سال ۷۳، شکست عملیات ترور «سعید سبع» ــ یکی از رهبران فلسطینی ساکن شهر طرابلس لبنان ــ و عملیات ترور نافرجام «خالد مشعل» ــ از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس ــ برخی از مواردی بود که عوامل موساد را در تله انداخته و باعث ایجاد تغییرات اساسی در این نهاد شد.
 
گامی بلند برای اضمحلال رژیم اسرائیل
غافلگیری اخیر موساد ضربه بزرگی به وجهه این سرویس جاسوسی و سایر سازمان‌های جاسوسی رژیم غاصب وارد کرده و گامی بلند برای اضمحلال ساختار رژیم‌صهیونیستی است، چراکه قادر به رصد تحرکات عملیاتی حماس و جهاد اسلامی نشدند و این افتضاح تمام‌عیار را برای رژیم‌صهیونیستی فراهم کردند تا جایی که در این چند روز متحمل خسارات و شکست‌هایی شدند که در تاریخ ثبت و ضبط شده و از یاد‌ها نمی‌رود. اتفاقات اخیر در فلسطین‌اشغالی نشان‌دهنده شدت آسیب‌پذیری رژیم‌صهیونیستی است. آن‌ها که بیش از ۷۰ سال است با انواع دشمنی و شرارت‌ها، چنان نفرتی را ایجاد کردند که بازتاب آن در عملیات طوفان الاقصی هویدا شد. 

حازم قاسم، سخنگوی حماس درباره این عملیات گفته است: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا جنایات در غزه، جنایت علیه مردم فلسطین و هتک‌حرمت اماکن مقدس ما مانند مسجدالاقصی را متوقف کند. همه این‌ها دلیل شروع این نبرد است.» 

اقدامی که به مذاق نتانیاهو خوش‌نیامده و وی که حالا در قامت بازنده جنگ قرار دارد وعده داده به شیوه‌ای تلافی خواهد کرد که «دشمن بهایی را بپردازد که تابه‌حال پرداخت نکرده است» موضوعی تکراری که در جنگ ۳۳ روزه هم مطرح شد درحالی‌که در آن مقطع نیز اسرائیل به شکست تمام‌عیار خود اذعان کرد. 
 
سیلی‌های پیاپی
سیلی‌های پیاپی نیرو‌های مقاومت چنان صهیونیست‌ها را در انزوا قرار داد که آن‌ها در فاز جدید اقدام به مظلوم‌نمایی کرده و می‌گویند که غافلگیر شده‌اند. بیش از هفت دهه است که ملت فلسطین از مجامع بین‌المللی دادخواهی می‌کنند تا وظایف قانونی خود در برابر رژیم اشغالگر قدس را اجرا کنند، اما نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی سال‌هاست که فقط نظاره‌گر این ظلم هستند و حالا که ورق برگشته است و نیرو‌های جهاد اسلامی جنگ ترکیبی پیروزمندانه‌ای را علیه صهیونیست‌ها رقم زده‌اند، عملیات طوفان الاقصی را یک «کنش» تهاجمی بدون تحریک قبلی قلمداد کرده، طوری وانمود می‌کنند که گویی مردم فلسطین به سرزمین اجدادی صهیونیست‌ها تجاوز کرده‌اند.
 
دروغ غیرقابل‌باور
 آن‌ها با انتشار اخبار و تصاویر جعلی درصدد هستند تا حقیقتی عیان را وارونه جلوه داده و افکارعمومی را به سمت خود جلب کنند. البته انگاره غلطی نیست چراکه بیش از نیم قرن است که رژیم‌صهیونیستی حملات وحشیانه‌ای را به مناطق فلسطینی انجام می‌دهد و ابایی از کشتن افراد غیرنظامی ندارد. در این میان دولت‌های غربی مدعی حقوق‌بشر چشمان خود را روی این جنایت‌ها بسته‌اند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا هیچ حقوقی نقض نشده است.

بومرنگ جنایات رژیم‌صهیونیستی
این دولت‌ها که وقت و بی‌وقت در امور داخلی کشور‌های مستقل سرک می‌کشند، همواره موضع حمایتگرانه‌ای از این رژیم که آشکارا دست به کشتار زنان و کودکان می‌زند، داشته‌اند. به‌زعم کارشناسان، این دست حمایت‌ها موجب اعمال خشونت بیشتر رژیم‌صهیونیستی و سرکوب افزون‌تر مردم بی‌دفاع فلسطین و کشتار کودکان و نوجوانان این کشور شده است، اما اتفاقات اخیر کرانه باختری نشان داد که بومرنگ این اقدامات ددمنشانه به اسرائیل و حامیان غربی‌اش برمی‌گردد.

 محاسبه غلط
کارشناسان صهیونیستی و مفسران غربی مدعی هستند که طوفان الاقصی بخشی از جنگ نیابتی ایران و اسرائیل است و کمک‌های مالی و نظامی به‌خصوص موشکی ایران به حماس، موجب تقویت این گروه شده است. موضوعی که صراحتا از سوی فرمانده کل قوا رد شد. رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند.
 
حمایت ایران از آرمان فلسطین
حمایت ایران از آرمان فلسطین قدمتی به اندازه تشکیل جمهوری اسلامی دارد چراکه تعارض ایران و اسرائیل، هویتی است؛ ایران و تاکنون دولتی به‌نام اسرائیل را به رسمیت نشناخته و در سیاست‌هایش مدافع احقاق حقوق فلسطینی‌ها از اشغالگران صهیونیست است. در نهایت می‌توان گفت شواهد حکایت از آن دارد که رژیم‌صهیونیستی شرایط رو به افولی را تجربه می‌کند و امید به آینده اسرائیل تقریبا از بین رفته است.
 
تسلط محور مقاومت بر منطقه 
اسرائیل پیش از این نیز چندین شکست سنگین را در رویارویی با مبارزان فلسطینی متحمل شده و همین مسأله بر بحران‌های این رژیم افزوده است. از طرف دیگر محور مقاومت همه جغرافیای فلسطین اشغالی را در تیررس خود قرار داده و غزه محصور فراتر از سنگ و چوب و با توان بازدارندگی بالا در اندیشه نابودی اسرائیل است که ان‌شاءا... این وعده الهی به‌زودی محقق شده و قدس شریف آزاد خواهد شد.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
سلامتی و موفقیت سربازان اسلام صلوات