در سطح شهر زاهدان ۳۵ چراغ‌راهنمایی و رانندگی فعال شده است

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: در سطح شهر زاهدان تعداد ۳۵ چراغ‌راهنمایی و رانندگی فعال شده است که شامل چراغ‌های معیوب، خراب و ازکارافتاده می‌شود.

 سرهنگ محمدعلی بزی رئیس پلیس راهور استان تشریح کرد:  باتوجه‌به بازگشایی مدارس در برخی از ساعات پر طول روز مانند اول صبح شاهد افزایش بار ترافیکی در شهر هستیم که یکی از اقدامات صورت‌گرفته برای حل این موضوع استقرار کلیه کارکنان ستادی و راهور مرکز استان در معابر حساس زاهدان جهت تسهیل در روان‌سازی معابر هستند.

وی گفت: در سال گذشته در چندین نقطه حساس شهر گره ترافیکی داشتیم یکی از این نقاط میدان ترمینال و دیگری میدان شهرداری تقاطع آزادگان و خرمشهر بود که با پیگیری‌های انجام شده این میدان‌ها حذف و جای خود را به تقاطع‌های چراغ‌دار هوشمند دادند.
 
وی افزود: در سطح شهر زاهدان تعداد ۳۵ چراغ‌راهنمایی و رانندگی فعال شده است که شامل چراغ‌های معیوب، خراب و ازکارافتاده می‌شود.
 
سرهنگ بزی تصریح کرد: از اقدامات مطلوب انجام شده آماده‌سازی ۱۲ دوربین مکانیزه پلاک خوان در سطح شهر است که در چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد بعد از نصب این دوربین‌ها رصد خودروهای متخلف با شدت و قدرت بیشتری انجام می‌شود.
 
وی اذعان کرد: این دوربین‌های پلاک خوان تا هفته آینده در سطح شهر نصب می‌شوند که پارک دوبل، سرعت غیرمجاز، تخلفاتی که باعث بروز تصادف و... شود با رصد دقیق به‌شدت برخورد می‌شود.
 
رئیس پلیس راهور استان گفت: در ارتباط با رفتار مخاطره‌آمیز برخی از رانندگان همکاران ما در طول شبانه‌روز به طور مداوم در حال رصد هستند و افرادی که در رانندگی از خود رفتارهای مخاطره‌آمیز نشان می‌دهند و حرکات نمایشی در خیابان‌ها اجرا می‌کنند قطعاً برخورد می‌شود و در سامانه شماره‌گذاری ثبت و توقیف می‌شود.
 
وی در ارتباط با آمار مجروحین و فوتی‌های تصادفات سال جاری مطرح کرد: به لطف خدا و رعایت رانندگان در این سال مجروحان حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کمتر شده است؛ ولی متأسفانه آمار تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی سال جاری افزایش داشته است که نیازمند توجه و دقت بیشتر و رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی است.
 
سرهنگ بزی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان برای حفظ سلامت و امنیت از سرعت بالا و شتاب در رانندگی پرهیز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند همچنین در صورت بروز مشکل و خرابی چراغ‌های راهنمایی با شماره‌گیری ۱۳۷ مشکل ایجاد شده را گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار