۲۲۸ پرونده آلودگی زیست محیطی در لرستان ثبت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از امسال تاکنون ۲۲۸ پرونده آلودگی زیست محیطی در این استان ثبت شده است.

"علی سالاروند" بیان کرد: از مجموع ۲۲۸ آلودگی زیست محیطی ثبت شده در این استان بیشترین مورد مربوط به آلایندگی کارخانه‌ها با ۱۴۲ مورد بوده است که ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، ۱۵ مورد کشتارگاه‌های دام و طیور، ۶ مورد جایگاه پسماند، یک مورد تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، یک مورد تصفیه خانه، چهار پرونده در حوزه بیمارستان، یک پرونده تصفیه خانه و ۵۵ مورد نیز سایر موارد است.

وی اظهار داشت: ۲۹۵ مورد اخطار زیست محیطی تاکنون در این راستا صادر و ابلاغ شده که بیشترین موارد مربوط به کارخانجات آلاینده با ۱۶۲ مورد است.

مدیرکل محیط زیست لرستان ادامه داد: همچنین طی این مدت ۴۲ مورد تعلیف غیرمجاز ثبت شد که ۱۵ هزار و ۴۲۵ راس دام وارد مناطق حفاظت شده استان شده بودند که با ورود یگان حفاظت استان برخورد قانونی صورت گرفت.

سالاروند اظهار داشت: طی این مدت پنج هزار و ۵۸۱ مترمربع تصرف عدوانی در شهرستان ازنا و سفیدکوه ازنا و ۲۳ هزار و ۹۹۲ مترمربع تصرف عدوانی در اشترانکوه به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: ۱۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی مناطق سراب ناوه کش، اشترانکوه و سلسله و همچنین منطقه سفیدکوه خرم آباد در این مدت دچار آتش سوزی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر نیز دستگیر شدند.

سالاروند اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده‌ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.

برچسب ها: آلودگی ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.