اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های تعاون قزوین برگزار می‌شود

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان قزوین اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های تعاون استان قزوین برگزار خواهد شد.

روح‌الله زارعیرئیس اتاق تعاون استان با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌ها و دستاورد‌های تعاون قزوین اظهار کرد: بخش اقتصاد بر اساس ماده ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی در سه حوزه تعاونی، خصوصی و دولتی تعریف شده است و در راستای اجرای اصول قانون، سال ۱۳۷۰ موضوعات مربوط به قانون بخش تعاون، تصویب و وزارتخانه تعاون تعریف شد.

وی ادامه داد: تعاون یک موضوع وابسته به فعالیت‌های عمومی است که مردم می‌توانند در زمینه‌های متخلف تولیدی، کشاورزی، صنعتی، بانکی و مسکن تشکیل تعاونی دهند؛ در قزوین ۳۲۰۰ تعاونی تشکیل شده است که ۱۰۰۰ مورد از آن‌ها در زمینه‌های یاد شده فعال است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: در اسفند ماه سال گذشته بین اتاق تعاون ایران و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای به منظور عرضه مستقیم کالای مصرفی که تعاونی‌ها می‌توانند در زمینه تأمین آن‌ها فعال باشند امضا و در همین راستا در استان قزوین نمایشگاهی در محوطه جهد کشاورزی قزوین برپا شد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه تعاون همه ساله با کیفیت بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود و در سال جاری به منظور توسعه این نمایشگاه‌ها و در جهت ارتقای توانمندسازی بخش تعاون و با توجه به ظرفیت‌های قزوین با مشارکت اتاق تعاون کشور در نظر داریم نمایشگاه گسترده‌ای در نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار کنیم

این مسئول افزود: در این راستا نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه با مسئولین نمایشگاه انجام شده است و قرار است اولین نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌ها و دستاورد‌های بخش تعاون از ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های قزوین برپا شود.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر معرفی توانمندی‌ها، عرضه مستقیم محصولات تعاونی هم انجام خواهد شد لذا علاوه بر حضور علاقه‌مندان تخصصی این حوزه، عموم مردم هم می‌توانند از فضا و امکان ایجاد شده بهره ببرند.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین در خصوص چگونگی واگذاری غرفه‌های این نمایشگاه هم توضیح داد: هم‌اکنون غرفه‌ها توسط مسئولین امر نرخ‌گذاری شده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از چگونگی رزرو غرفه با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۸۷۳۴۷۸ تماس گرفته و از شرایط ثبت‌نام اطلاع یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.