بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر از روستائیان تحت پوشش بیمه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر از جامعه هدف صندوق عضو هستند.

بر اساس داده‏‌های مرکز پژوهش‏ های مجلس یکی از دلایلی که باعث می ‏شود فقرا بخصوص روستانشینان در تله فقر گرفتار شوند نداشتن درآمد ثابت ناشی از شغل و نبود بیمه بوده است.

در دهه ۹۰، اغلب روستائیانی که از چتر حمایتی بیمه برخوردار بوده‏اند، گرفتار تله فقر نشدند و بیمه ‏پرداز بودن شغل‏شان باعث شد حداقل حقوق مصوب قانون کار، برای آنان پرداخت شود و در چنین شرایطی دریافت حداقل حقوق مصوب در مناطق روستایی تا حد بسیار زیادی هزینه‏ های معیشت آن‌ها را پوشش داده است.

به‏ طور کلی بررسی‏ ها نشان می ‏دهد، درصد فقرایی که شغل‏شان رسمی و از چتر حمایتی برخوردار بوده‏ اند، بسیار کمتر از فقیرانی بوده که شغل‏ شان غیررسمی و کم ‏بهره‏ ور و فاقد بیمه ‏پردازی بوده است؛ بنابراین بررسی‏ ها نشان می‌دهد که داشتن پوشش بیمه‏ ای می‏ تواند راهی برای خروج از فقر باشد، این تفاوت در نقاط روستایی به‏ مراتب بیشتر از مناطق شهری است.

بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سراسر کشور ۹ تا ۱۰ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم توانستیم بیش از ۶۱۰ هزار نفر عضو جدید جذب کنیم که این تعداد معادل پنج الی شش سال دولت‌های قبل بوده است.

برقراری گفت: با رویکرد نگاه به جامعه هدف صندوق که مولد و تولید کننده هستند با بقیه شدن خودشان می‌توانند آینده خود را تضمین کنند.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق مولود نظام اسلامی است و خدماتی که ارائه می‌دهد به این علت است که در حوزه بیمه‌ای نگرانی ندارند و بسیار برای جامعه هدف ارزشمند است.

برچسب ها: بیمه ، روستاییان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۳:۳۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
این بیمه فقط بعداز مردن واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
یک روستایی
۱۱:۵۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
شماکه اینهمه تبلیغات این بیمه رامیکنید ایا می دانید میزان مستمری کامل آن چقدر می باشد مطمنا خیر باید خدمتدان عرض کنم پدر بنده با پرداخت حق بیمه کامل و 15 سال 1430000تومان دریافتی داره میشه بگید به چه کارش میاد این مبلغ؟
آخرین اخبار