افتتاح طرح آبرسانی به ۱۰۱ روستای کهگیلویه وبویراحمد

با حضور رئیس بسیج مستضعفان کشور و رئیس بسیج سازندگی ۱۰۱ روستای کهگیلویه وبویراحمد از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

 ۱۰۱ طرح آبرسانی روستایی با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور وجمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد امروز چهارشنبه ۱۹ مهر به بهره برداری رسید.
 
سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در این آیین گفت: اجرای طرح آبرسانی روستایی در سطح کشور با شتاب خوبی در حال اجرا است.
 
سردار سلیمانی بیان کرد: هفت هزار طرح آبرسانی در ۱۱ هزار روستای کشور در حال اجرا است.
 
وی افزود: طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی روند اجرایی خوبی دارد.
 
سردار سلیمانی اضافه کرد: با توجه به وضعیت نزولات آسمانی در سطح کشور نیاز است از این ظرفیت در راستای آبرسانی و توسعه روستایی استفاده کرد.
 
وی اظهار کرد: ملت ایران امروز در حال ساختن یک الگوی جهانی است که بسیج سازندگی با اجرای طرح های محرومیت زدایی در این زمینه نقش مهمی دارد.
 
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در مرحله نخست آبرسانی به ۱۰۶ روستا در برنامه بسیج بوده که تاکنون آبرسانی به ۱۰۱ روستا انجام شده است.
 
سردار حمید خرمدل اعتبار هزینه شده در اجرای این طرح را هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد: ۱۶۳ کیلومتر شبکه داخلی، ۹۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ باب مخزن و یک واحد ایستگاه پمپاژ در اجرای این طرح احداث شد.
 
خرمدل بیان کرد: مرحله دوم آبرسانی به روستاهای باقی مانده در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان بسیج سازندگی در دستور کار قرار می گیرد.
 
خرم دل اضافه کرد: در اجرای این طرح، آبرسانی به هر روستایی که امکان داشته باشد، انجام می شود.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به همت این نهاد از سال گذشته تاکنون کار آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در استان در حال انجام است.
 
سرهنگ ناصر رضایی افزود: تمامی پروژه های آبرسانی به روستاهای استان به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده و در این رابطه از لحاظ پیشرفت فیزیکی با وجود مشکلات مالی و اینکه بیشتر روستاهای استان در مناطق سخت گذر قرار گرفتند، در رتبه دوم کشوری هستیم.
 
وی ادامه داد: با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برنامه های خوبی برای موضوع کانالهای آب کشاورزی استان در دستور کار است.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این سازمان از سال ۱۳۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و تا امروز تحولات شگرفی در استان به واسطه این مجموعه جهادی در استان رخ داده است.
 
سرهنگ صالحی افزود: چنانچه در دولت‌ها خلأهایی در بُعد محرومیت‌زدایی وجود داشته باشد، سپاه به منظور رفع کمبودها وارد می شود تا مناطق محروم از خدمات جمهوری اسلامی ایران بیشتر و بهتر بهره مند شوند.
 
در سطح استان کهگیلویه‌ و بویراحمد بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در حال خدمات رسانی به مردم در حیطه های مختلف هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.