عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حزب اتحاد ملت پشت سر لاریجانی قرار نمی‌گیرد

حسین نقاشی درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب اتحاد ملت توضیح داد.

حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انتخابات آتی مجلس بیان کرد: طبق اظهار نظر جبهه اصلاحات در بحث پیش ثبت‌نام‌ها توصیه‌شان این بود که نه توصیه‌ای به ثبت‌نام دارند و نه توصیه‌ای به عدم شرکت دارند؛ به بیانی دیگر جریان اصلاحات وارد یک سکوت انتخاباتی شده و دلیلش هم روشن است که نوع نگاه شورای نگهبان در طول زمان انتخابات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حذف و رد صلاحیت برخی از چهره‌های شاخص انتخاباتی که اکثرا چهره‌های اصلاح‌طلب بودند نیز در این تصمیم موثر است. از سویی دیگر هم با توجه به اینکه بدنه اصلاح طلبی در کشور و مطالبات اصلاح طلبان با سد محکم حاکمیتی مواجه شده و امکان پیش روی نداشته است، عملا اصلاح طلبان تمایلی به حضور در انتخابات‌های متعدد ندارند. طبعا نیرو‌های اصلاح طلب با تکیه بر بدنه اجتماعی خود  باید این افراد را پای صندوق‌های رای بیاورند.

نقاشی درباره شرکت چهره‌های جریان اصلاحات در انتخابات نیز گفت: تا جایی که من اطلاع دارم از حزب ما فرد شاخصی پیش ثبت‌نام نکرده و به طور کلی از سوی جریان اصلاحات نیز چهره شاخصی وارد انتخابات نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اصلاحات افزود: به طور کلی اصلاحات معتقد است که وضعیت کشور اصلا انتخاباتی نیست و بدنه اجتماعی اصلاح طلبان تمایلی ندارند در انتخابات فعلی شرکت کنند. یک نیروی سیاسی زمانی که می‌بیند بدنه اجتماعی‌اش و هوادارانش چنین رویکردی دارند، مشخص است  شرکت نخواهد کرد. با کدام نیروی سیاسی و کاندیدا باید در انتخابات شرکت کند؟ با این ترکیب ما باید مانند سال ۹۴ افراد بی‌نام و نشان را به میدان بیاوریم، خوب به همین دلیل ترجیح می‌دهند اصلا در انتخابات شرکت نکنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ائتلاف جریان متبوعش با لاریجانی نیز گفت: بخشی از جریان اصلاحات نظیر حزب اتحاد ملت بعید است که پشت سر آقای لاریجانی قرار بگیرد، زیرا در بهترین حالت او ادامه دهنده عملکرد آقای روحانی خواهد بود و معتقدم که عملکرد روحانی به خصوص در دولت دومش ضربه بزرگی به حیثیت سیاسی اصلاحات زده است؛ بنابراین نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار