آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه آبخیزداری در فارس

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان شاهد آغاز ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان خواهیم بود.

حجت اله مرادی با تصریح بر اینکه همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان شاهد آغاز ۲۵ پروژه آبخیزداری در شیراز و دیگر نقاط استان خواهیم بود، گفت: این تعداد پروژه در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان به اجرا گذاشته خواهد شد. 

او با اشاره به اعتبار این تعداد پروژه افزود: از مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری کشور سهم استان در این پروژه یک میلیون و ۲۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مرادی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۳۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان معادل ۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری داریم خاطرنشان کرد: با احداث ۵۵ پروژه آبخیزداری طی دو سال گذشته تا کنون میزان ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در حوزه‌های آبخیز مدیریت و استحصال شده است.

مرادی اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل درمناطق شهری وروستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش موثری در هدر رفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخر‌های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

او با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم آبی و عبور از بحران خشکسالی اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه‌گذاران در این حوزه خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع به صورت جدی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار