صدور هشدار زرد هواشناسی برای کشاورزان لرستان

بنابر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان از امروز تا روز جمعه به دلیل وقوع بارش‌های پراکنده و احتمال آبگرفتگی مزارع و محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر شد.

بنابر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان به دلیل حاکمیت شرایط ناپایدار برای آسمان استان از سه شنبه تا جمعه هشدار سطح زرد صادر شد.

در این اطلاعیه، برای آسمان استان در این مدت، ابرناکی، بارش پراکنده و گا‌هاً رگباری، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید (گاهاً وقوع تندباد‌های لحظه ای)، خیزش گردوغبار پیش بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه اغلب نقاط استان تحت تأثیر این مخاطرات جوی این پدیده شامل: لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، احتمال آبگرفتگی مزارع و خسارت به محصولات کشاورزی قرار خواهند گرفت.

زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌های احتمالی، استفاده از کود‌های سرک یا ازته قبل از شروع بارش‌ها در مزارع غلات پاییزه، آبیاری نکردن، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام بارش، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌ها در این مدت توصیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.