استاندار تهران: مترو پرند به زودی افتتاح می‌شود

استاندار تهران گفت: مشکل تامین برق مترو پرند حل شده است.

علیرضا فخاری گفت: یکی از درخواست‌های مهم و ضروری مردم شهرستان‌های استان تهران رسیدن مترو به شهر‌های اقماری از جمله پرند، اسلامشهر، شهریار، پردیس و ورامین است.

وی افزود: با همت دولت سیزدهم مترو به شهر پرجمعیت پرند رسیده و براساس اعلام مسئولان شهرداری این ایستگاه حداکثر تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

استاندار تهران افزود: با توجه به جمعیت زیاد شهر پردیس ضرورت مترو در این شهر احساس می‌شود، رفع موانع اجرایی مترو شهر پردیس در حال پیگیری است.

وی، در خصوص طرح مترو به شهر‌های جنوب شرقی تهران از جمله ورامین افزود: در جلسات شورای ترافیک موضوعاتی ارائه شده و تلاش داریم شهر‌های اقماری تهران را به مترو متصل کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: عملیات اجرایی مترو اسلامشهر نیز با همکاری شهرداری این شهر به سرانجام خوبی رسیده و می‌توان نوید داد به مردم اسلامشهر که این شهر نیز بزودی صاحب ناوگان مترو می‌شود.

وی اظهار کرد: همگان می‌دانند که مترو وسیله‌ای سریع، به صرفه و آسان برای مردم است و هر چقدر بتوانیم این ناوگان را در سطح تهران و شهر‌های اطراف توسعه دهیم جلوی ترافیک و آلودگی هوا را می‌گیریم.

فخاری با تاکید بر تنوع بخشی وسایل حمل و نقل عمومی گفت: در تهران بیش از ۱۵۰ ایستگاه مترو فعال داریم و هر چقدر بتوانیم دسترسی مترو را به شهروندان نزدیک کنیم از تردد خودرو‌های تک سرنشین جلوگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: ارتباط و همکاری دولت، استانداری با شهرداری و از جمله وزارت راه و شهرسازی بسیار نزدیک است و در جلسات مختلف شورای ترافیک این موضوعات بصورت جدی دنبال می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به افتتاح چهار ایستگاه جدید مترو در شهر تهران با حضور رییس جمهوری نیز گفت: عملیات اجرایی خط ۱۰ نیز آغاز شده و از طریق این خط هدفگذاری کردیم مترو به شهرستان‌های جنوب شرقی از جمله شهریار، قدس و ملارد برسد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
انشاللللله