رفع تداخلات اراضی در استان بوشهر تسریع شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت صدور اسناد تک برگ باید نسبت به اجرای رفع تداخلات اراضی با همت مضاعف تسریع بخشید.

مهدی مهرانگیز روز سه شنبه در نشست کمیسیون رفع تداخلات استان بوشهر با قدردانی از زحمات همکاران در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بیان کرد: با توجه به اهمیت صدور اسناد تک برگ باید نسبت به اجرای رفع تداخلات با همت مضاعف تسریع بخشید چرا که با رفع هم پوشانی قوانین و مقررات موازی امکان صدور سند اراضی کشاورزی فراهم می‌شود و با توجه به اینکه اسناد رسمی را نمی‌توان از اعتبار انداخت، با صدور سند زمینه اطمینان خاطر مردم و بخش دولتی فراهم می‌شود.

وی افزود: ما همانگونه که مدافع حقوق دولت هستیم باید مدافع حقوق مردم هم می‌باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: از آنجایی که از ابتدای اجرای رفع تداخلات تاکنون حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی دارای تداخل آزاد شده است به نوعی کمک به مردم است که به جای اینکه از طریق مراجع قضائی و دادگاه جهت آزادسازی اراضی دارای تداخل خود اقدام کند در کمیسیون رفع تداخلات این مهم محقق شده است.

مهرانگیز ادامه داد: در استان تا پایان اجرای رفع تداخلات کار زیادی مانده است و باید در جهت تسریع رفع تداخلات تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی در این نشست به بازدیدهای متعددی که از شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه عسلویه صورت گرفته است و رتبه اول استان بوشهر در اموال تملیکی در سال گذشته اشاره کرد.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان نیز گفت: در این جلسه ۱۰ پلاک به مساحت ۳۱ هزار و ۴۲۵ هکتار پس از بررسی در کمیته تفسیر عکس‌های هوایی استان تعیین تکلیف شد.

احمد مشایخی ادامه داد: هفت هزار و ۱۵۹ هکتار اراضی غیر ملی و ۲۴ هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی ملی تثبیت و نهایی شد که جهت اصلاح سوابق و نقشه‌ها به ادارت کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان ابلاغ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.