در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اسرائیل در آستانه فروپاشی است

کارشناس مسائل منطقه گفت: مقاومت فلسطین در حوزه نظامی شاهکار کرد و با حضور ۱۰۰۰ نیرو توانست عملیات آفندی بسیار قوی را اجرا کند.

عليرضا تقوي كارشناس مسائل منطقه درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی ابعاد نظامی اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی دارد. مقاومت فلسطین در حوزه اطلاعاتی بسیار قوی عملکرده است و توانست عملیات بی نقصی را طراحی و اجرا کند، برنامه‌ای که رژیم صهیونیستی و متحدانش به هیچ وجه نتوانستند آن را پیش بینی کنند. نکته دوم آن است که حفاظت اطلاعات مقاومت فلسطین واقعا قوی، عمل کرده است و اینکه این عملیات را از چشم دستگاه‌های جاسوسی اسرائیلی و سایر عوامل پنهان کند کار بزرگی بود و باید به آن‌ها تبریک گفت.

وی ادامه داد:‌ در حوزه نظامی مقاومت فلسطین واقعا شاهکار کرد و با حضور ۱۰۰۰ نیرو توانست عملیات آفندی بسیار قوی را اجرا کند و بسیاری از شهر‌های اشغال شده را آزاد و حداقل برای ۲۴ ساعت تصرف کند و ضربه خود را به صهیونیست‌ها بزند.

کارشناس مسائل منطقه افزود: تعدادی از ژنرال‌های اسرائیلی وقتی متوجه جریان شدند که نیرو‌های فلسطینی بالای سر آن‌ها بودند و آن‌ها خواب بودند.

تقوی گفت: عملیات طوفان الاقصی عملیاتی بود که گروه‌های مقاومت در آن توانستند حصار غزه را بشکنند و حمله کنند. در ۲۰ دقیقه اول ۵ هزار راکد شلیک کردند که عدد بسیار قابل توجهی است و نشان از آمادگی بالای آن‌ها دارد و همچنین با پهپاد نیز موفق به حمله به سمت صهیونیست‌ها شدند.

وی ادامه داد: از نکات قابل توجه آن است که برای نفوذ در شهر‌های ساحلی اسرائیل توانستند از غواص‌ها استفاده کنند و علاوه بر آن پاراگلایدر موتور دار برای اولین بار در دنیا برای نفوذ استفاده شد و آن‌ها به درستی توانستند سر پل‌ها را تصرف کنند و ضربات ایضایی خود را به صهیونیست‌ها وارد کنند.

وی افزود: در بعد سیاسی رژیم صهیونیستی به دنبال عادی سازی روابط خود با سایر کشور‌ها بود و این عادی سازی خصوصا با سعودی‌ها به هم خورد. سعودی‌ها و مصری‌ها اصولا ۲ بال قدرت جهان عرب هستند و اگر آن‌ها عادی سازی را اجرایی می‌کردند شرایط فلسطین دشوار‌تر می‌شد.

وی افزود: جایگاه و وزن مقاومت فلسطین اکنون در معادلات فلسطین ارتقا پیدا کرده است. راهبرد مقاومت در برابر اسرائیل به عنوان یک راهبرد موفق در جامعه فلسطین مورد توجه قرار گرفته و همچنین ابهت و بازدارندگی اسرائیل با شکست مواجه شد و اکنون اعتماد به نفس مقاومت نیز بالا رفته است.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی بخشی از بازی بزرگی است که مقاومت برای اسرائیل در نظر گرفته و اکنون اسرائیل به حمله زمینی مجبور شده توازن قدرت را در منطقه تغییر دهد. البته حمله زمینی نیز با تلفات و اسرای زیادی مواجه می‌شود و احتمالا نیز اگر شرایط گروه‌های مقاومت سخت شود شاهد ورود حزب الله لبنان و شاید مقاومت سوریه هم باشیم تا فشار از روی مقاومت غزه برداشته شود.

تقوی گفت: آینده این درگیری‌ها فعلا روشن نیست، اما می‌دانیم که با جنگی طولانی مدت در جغرافیای غزه و حتی شاید در لبنان و جولان مواجه باشیم و باید دید شرایط جنگ به چه شکل پیش می‌رود، اما چیزی که مشخص است اسرائیل ضربه‌ای بسیار کاری و سنگین دریافت کرد و آبروی ارتش اسرائیل اکنون فروپاشیده و آسیب پذیری آن نمایان شده است.  

وی درباره نقش ایران در این موضوع گفت: ایران به عنوان عقبه استراتژیک موضوع، فلسطین را حمایت می‌کند و همانطور که مقاومت فلسطین گفت سلاح و تجهیزات خود را از تمام جبهه مقاومت و ایران داریم و نمی‌توان منکر حضور ایران در این قضیه شد.

وی ادامه داد: این که حزب الله حماس و سوریه مسلح شده است این نشان از موفق بودن راهبرد ایران دارد. نکته دیگر آن است که نابودی اسرائیل نزدیک است. این شعار نیست اسرائیل از درون دچار اختلاف است جمعیت کمی دارد وعمق استراتژیک ندارد و آمریکا هم در شرایطی نیست که از آن‌ها حمایت کند برای همین اکنون اسرائیل دچار وضعیت شکننده‌ای بوده و آماده فروپاشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
کشوری که روابط بین المللی عالی داره با کشورهای مفید و ابرقدرت
حمایت مالی لازم میشه
حمایت ابرقدرت ها
از طرف مردمش حمایت میشه
چطور درحال فروپاشیه؟
یه نگاه به وضع کشورمون بندازین
تحریم جهانی، تورم، رکود، بیکاری، فقر، مهاجرت های افغانی و....

ایران رو بسازید ول کنید بقیه کشورهای پایینتر از ایران رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل، درود بر رزمندگان اسلام،زنده باد فلسطین
France
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
۸۰ ساله دارید این حرفو میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
حالا به خواست خدا داره عملی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
الهی هر چه سریعتر اسرائیل نابود شود
آخرین اخبار