واحد صنفی مشاوران املاک متخلف پلمب می‌شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری در حقوق عامه با تاکید بر برخورد با دفاتر املاک متخلف گفت: فعالان حوزه مشاوران املاک در این استان براساس مقررات، رعایت احوال مردم در معاملات را داشته باشند.

یاسر کریمی در گردهمایی بزرگ مشاوران املاک شهرستان شهرکرد تاکید کرد: با توجه به بی‌نظمی‌ها در حوزه املاک و مسکن و گلایه‌مندی مردم از سوءفعالیت برخی مشاوران املاک، کارگروهی تشکیل شده است که براساس آن دادستان وظیفه دارد براساس مقررات نسبت به پلمب مدت‌دار واحد‌های صنفی متخلف اقدام کند.

وی افزود: به‌همین منظور از فعالان شاغل در این حرفه تقاضا می‌شود براساس مقررات رعایت احوال مردم را داشته باشند و از تخلف پرهیز کنند.

کریمی تصریح کرد: در غیر این‌صورت دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم ورود و با متخلفان برخورد قاطعانه می‌کند.


بیشتر بخوانید


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: معاملات باید به نحوی انجام شود که بعد‌ها در معرض ابطال قرار نگیرد.

سید محمد موسوی تاکید کرد: معاملات در تضاد با قانون خُرد شدن زمین‌ها، معامله‌ها در حریم‌ها، معامله‌های کمتر از حدی که در طرح‌های تفضیلی هست و امکان صادر نشدن پروانه ساختمانی را دارد در معرض ابطال قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مشاوران املاک باید شناسایی افراد ممنوع‌المعامله با استفاده از سامانه موجود در حوزه فعالیت خود را در دستور کار قرار دهند و به آن توجه کنند.

موسوی تصریح کرد: نشست‌های مرتبط با فعالان حوزه مشاوران املاک حداقل هر فصل یک‌بار برگزار شود تا اطلاعات فعالان این عرصه افزایش و تخلف‌های احتمالی کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار