پیشگیری از دخانیات نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به افرادجامعه، نقش مهمی در پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات دارد.

  مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه نشست ستاد استانی کمیته دخانیات با بیان این مطلب گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، به منظور جلوگیری از استعمال دخانیات به عنوان یک رفتار نامناسب در محیط‌های دانشگاهی، آموزشی و فرهنگی و صیانت از آن به عنوان یک الگوی سالم برای جامعه، حریم قانونی عرضه مواد دخانی تا فاصله ۱۰۰ متر از این مراکز ممنوع است.

 زنگنه پیشگیری و کنترل از دخانیات را نیازمند عزم و مشارکت همگانی عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از مصرف دخانیات نیازمند مشارکت بین بخشی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه هستیم.

وی گفت: خوشبختانه نظارت‌های مستمر بازرسان سلامت و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مراکز عرضه مواد دخانی در حال انجام و اقدامات قانونی در این راستا برابر مقرارت انجام می‌شود.

 دومین نشست ستاد استانی کمیته دخانیات با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دادیار حقوق عامه مرکز استان و سایر اعضاء در سالن جلسات حوزه معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.