نکوداشت خدمات حاج شیخ عبدالکریم حائری در اراک

اعضاء ستاد کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری با هدف بزرگداشت خدمات این مرجع تقلید، با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی دیدار کردند.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد با بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله العظمی حائری و حضرت امام خمینی (ره) گفت: من به امام خمینی رضوان الله تعالی علیه گفتم شما به فکر انقلاب افتادید، اما چرا استاد شما آیت الله حائری این کار را انجام نداد؟

او افزود: امام خمینی (ره) در جواب فرمودند: در آن دوره و در شرایط آن زمان، مرحوم آیت الله العظمی حائری حوزه‌ای در قم تأسیس کردند که چنین حوزه‌ای کمتر از انقلاب نبود.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی اخلاق، درایت، عقل محوری، هوش و ذکاوت، تقوا و نداشتن هوای نفس، اجتناب از معاصی و تسلط بر مباحث علمی را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله العظمی حائری عنوان کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به کنگره صدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم گفت: آیت الله العظمی حائری در مدت ۱۶ سال در اراک منشاء خدمات بسیاری بود و سفر او از اراک به قم منشاء این همه آثار و برکات بوده است.

آیت الله دری افزود: شاگردان و تربیت یافتگان او در اراک افرادی مثل حضرات آیات گلپایگانی، اراکی، سید احمد خوانساری، سید محمدتقی خوانساری و حضرت امام خمینی (ره) و شخصیت‌های ارزشمند دیگر بودند و از شهر اراک به قم مشرف شدند.
او با بیان اینکه کنگره بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری در یزد برگزار شد افزود: قرار است پیش درآمد بزرگداشت صدمین سال تأسیس حوزه علمیه در استان مرکزی برگزار شود و پس از آن در قم هم برگزار شود..

امام جمعه اراک گفت: پس از ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی کتابی به نام «مرجعیت و روحانیت» منتشر شد که شهید مطهری هم در آن کتاب دو مقاله منتشر کرد.
آیت الله دری افزود: این کتاب نقدی نسبت به گذشته و نظری نسبت به آینده دارد و اکنون نیز ما با نگاهی به صد سال گذشته باید برای صد سال آینده تدبیر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.