وزیر علوم:

برای لغو روادید و تردد آسان اساتید و دانشجویان دی هشت تمهیدات لازم انجام شود

وزیر علوم گفت:به منظور تقویت دیپلماسی و لغو روادید برای تردد آسان اساتید و دانشجویان در کشور‌های عضو دانشگاه بین ­المللی دی هشت اندیشیده شود.

 محمدعلی زلفی گل در نشست هیات امنای دانشگاه بین المللی دی هشت در همدان گفت: توسعه همکاری‌های ایران و کشور‌های دی هشت از جمله در روابط علمی مورد تاکید مقامات عالی ایران از جمله رییس جمهور است.

 او گفت: به منظور تقویت دیپلماسی علمی پیشنهاد می‌شود تمهیداتی برای تردد آسان و کم کردن بوروکراسی از جمله لغو روادید برای تردد آسان اساتید و دانشجویان در کشور‌های عضو دانشگاه بین ­المللی دی هشت اندیشیده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور‌های دی هشت به عنوان کشور‌های اسلامی در حال توسعه از جایگاه علمی خوبی برخوردار هستند و در دولت سیزدهم تقویت ارتباط با این کشور‌ها مورد تاکید است.

زلفی گل گفت: تاسیس دانشگاه بین دولت‌های دی هشت یک ظرفیت مهم برای تقویت دیپلماسی علمی بین این کشور‌های مسلمان در حال توسعه با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است و کمک به رشد فناوری در آنهاست.

او با اشاره به امکان تبادل دانشجو و استاد در کشور‌های دی هشت، گفت: سالانه ۳۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشور‌های عضو دی هشت اعطا می‌کنیم.

کشور‌های ایران، مالزی، پاکستان، مصر، اندونزی، ترکیه، بنگلادش و نیجریه به‌عنوان هشت کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه دی هشت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.