نایب رئیس کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درخواست کنکوری‌ها در سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می‌شود

اسماعیلی گفت: جلساتی با سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشتیم تا خیال دانش‌آموزان از تاثیر معدل در کنکور راحت شود.

مهدی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر معدل در کنکور گفت: مهمترین دغدغه اولیا و دانش‌آموزان کنکور است و با اینکه در مجلس به فکر این بودیم که بحث کنکور را برای جوانان حل کنیم، اما متاسفانه سازوکار لازم فعلا فراهم نیست تا بحث کنکور به کلی حل شود لذا اولیای دانش آموزان بدون دغدغه فرزندانشان را به دنبال تحصیلاتی که به دنبال آن هستند، بفرستند.

وی ادامه داد: برگزاری کنکور در کشور ما با این شیوه‌ای كه برگزار می‌شود نقاط ضعف و قوتی دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان و متقاضیان کنکور پیگیری می‌کردند تا مجلس در تاثیر قطعی معدل دخالت کند و این قانون را رد کند که در نهایت در صحن مجلس این اتفاق افتاد و برای سه سال این طرح مسکوت گذاشته شد که شورای نگهبان طبق صلاحدید و ادله‌ای که داشت مصوبه مجلس را مغایر با قانون دانست و آن را رد کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون آموزش نظرش این بود آن چیزی که باید ملاک عمل قرار گیرد یک راه حل بینابینی است که بین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس به وجود بیاید و آن این است که بسیاری از دانش‌آموزان می‌خواهند دروس عمومی هم مورد توجه قرار بگیرد و تاثیر دروس عمومی در پذیرش دانشجو لحاظ شود.

وی اضافه کرد: نظر این بود که تاثیر معدل در کنکور به صورت چهل، پنجاه و شصت درصدی نباشد و میزان آن یک مقدار پایین‌تر باشد که به مرور زمان با توجه به آمادگی نقاط مختلف کشور و زیرساخت‌های لازم و به نوعی برخورداری از عدالت آموزشی در آینده انجام بگیرد لذا امیدواریم با جلساتی که با سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشتیم به یک جمع بندی برسیم تا خیال دانش‌آموزان راحت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
تاثیر معدل اهمیت معلم ومدرسه رو بالا میبره وآینده بچه ها رو به یک امتحان گره نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
چرا باید رتبه های ۹۰۰، ۲۳۰، ۱۶۰۰ و ۵۴۳۸ مردود بشن و ۳۶۰۰۰ قبول بشه هاا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
باید عدالت آموزشی در کشور برقرار بشه و همه مدارس از آموزش و پرورش خوب و باکیفیت بهره ببرند. نیاز به جهاد علمی داریم یعنی پولدارها و معلم ها بیایند در کار و مناطق محروم و مردم محروم رو بالا ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
به خدا قسم بهترین و عادلانه ترین روش برای دانش آموزان مظلوم روستایی همین تاثیر معدل است.
نه کلاس های میلیونی کنکور.
من یک معلمم و از امثال تو این را بهتر تشخیص می دهم
آخرین اخبار