زمانبندی اعزام زائران عمره‌گزار بررسی شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آخرین اقدامات اجرایی درباره از سرگیری سفر‌های عمره بررسی شد.

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و مدیریت و زمانبندی اعزام زائران عمره‌گزار بررسی شد.

در این نشست، سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از اقدامات اجرایی و فعالیت‌های صورت گرفته برای تامین، تخصیص، انتقال و نرخ ارز، موضوع پرواز و نرخ بلیت هواپیما و اعلام آمادگی طرف عربستانی برای صدور روادید کارگزاران اعزامی به عربستان گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی حج در روز‌های آینده، گفت: اقدامات لازم در ارتباط با سفر معنوی عمره در مجموعه حج و زیارت پیگیری و اعزام کارگزاران و زمانبندی تشرف زائران عمره‌گزار مدیریت شد و با نهایی شدن نرم افزارمناسب زمینه تشرف آرام، آسان و سریع زائران فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، با اشاره به انتظار مسئولان و مردم برای راه اندازی سریعتر حج عمره افزود: هربخشی باید برنامه کاری خود را مدیریت و به نحوی زمانبندی کند تا در فعالیت دیگر بخش‌ها خللی ایجاد نشود تا سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از این مرحله به خوبی عبور کنند و به انتظار مردم و مسئولان پاسخ دهند.

او همچنین با اشاره به استاندارد‌های دوگانه آمریکا و غرب در برخورد با مسائل جهانی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تصریح کرد: آن‌ها به دروغ خود را مدافع آزادی و حقوق بشرمی نامند و با توجه به شعار حقوق بشر ادعایی به جای اینکه کنار ملت فلسطین بایستند از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی افزود: درآیات قرآن و سخنان معصومین آمده است که ظالم رفتنی است و از بین خواهد رفت، این بیان مولا امیرالمؤمنین (ع) است که «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً- همیشه با ستمگران در ستیز و حامی مظلومین باشید».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهارکرد: در طول تاریخ چنین سابقه ندارد که یک رژیم جنایتکار در سرزمین ملت دیگری ایجاد و حق آن‌ها را غصب کند و بر خرابه و ویرانه‌های منازل آنها، خانه بسازد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: حرکت ملت فلسطین که در دفاع از آرمان‌های اسلام و انسانیت به پا خواست و در مقابل ظالم ایستاد جهان را بهت زده کرد و در تاریخ به یاد خواهد ماند.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
امیدوارم منطقه مون بدون آمریکا جنایتکار و نوچه ش اسراییل

پر از امنیت و صلح باشه و مرزها مون نام دوستی ب خود بگیرند و راحت رفت آمد کنیم برای مسافرت
آخرین اخبار