کشف و ضبط لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از آرایشگاه‌های زنانه در تربت حیدریه

با تلاش کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۱۵۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و پودر‌های کاشت ناخن غیر مجاز و قاچاق کشف و ضبط شد.

شیما نصراله‌الحسینی مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۱۵۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و پودر‌های کاشت ناخن غیرمجاز، قاچاق و تاریخ گذشته به مبلغ ۸۰ میلیون ریال از چهار واحد صنفی آرایشگاه زنانه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این اقلام در گشت مشترک کارشناسان این اداره به همراه کارشناسان ادارۀ صمت و معاونت بهداشت کشف شدند، گفت: متاسفانه در بازرسی انجام شده اکثر کارکنان این واحد‌ها فاقد کارت بهداشت معتبر بوده و این مکان‌ها از تهویۀ مناسبی برای انجام خدمات آرایشی و بهداشتی برخوردار نبودند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مواردی که در بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه بررسی می‌شود، ارائۀ خدمات درمانی در این مکان‌ها می‌باشد، افزود: تاتوی بدن، تزریق ژل و بوتاکس، پاکسازی پوست و لیزر فقط باید توسط پزشک متخصص یا پزشکان دوره دیده در کلینیک‌های مجاز انجام گیرد و آرایشگاه‌ها مجاز به فعالیت در این زمینه نیستند.

نصراله‌الحسینی ادامه داد: متاسفانه اکثر بانوان به علت ارزان بودن این خدمات به آرایشگاه‌ها برای انجام این امور مراجعه می‌کنند که در بسیاری از موارد سلامتی خود را به خطر انداخته و با انواع بیماری‌های پوستی مواجه می‌شوند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه ضمن درخواست از فعالان این حوزه در خصوص تبعیت از مقررات بهداشتی و صنفی خود، از شهروندان خواست در صورت مشاهدۀ هرگونه موارد مشکوک با کارشناسان این اداره با شمارۀ ۵۲۳۱۳۰۷۰ داخلی ۱۱۲ تماس حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.