قرار گرفتن اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

پنج عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد از دانشکده‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر در سال ۲۰۲۲ جهان با تاثیر دوره بلندمدت قرار گرفتند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شده است، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲درصد برتر حوزه‌های علمی با تاثیر دوره بلندمدت (Career-LongImpact) و تاثیر دوره یک ساله (SingleYear Impact) شناسایی و معرفی شدند.

بر این اساس پنج عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد از دانشکده‌های فنی ومهندسی، کشاورزی و دامپزشکی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر در سال ۲۰۲۲ جهان با تاثیر دوره بلندمدت قرار گرفتند.

دکتر بهزاد قاسمی استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-سیالات، دکتریعقوب طادی استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-جامدات و دکتر یاسر کیانی دانشیاررشته مهندسی مکانیک-جامدات از دانشکده فنی و مهندسی، دکترفایز رئیسی استاد تمام رشته علوم و مهندسی خاک از دانشکده کشاورزی و دکتر عزیزاله فلاح استاد تمام رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی از دانشکده دامپزشکی پنج دانشمند دانشگاه شهرکرد در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر سال ۲۰۲۲ جهان با تاثیر دوره بلندمدت می‌باشند.

همچنین بر اساس این پژوهش، تعداد ۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با تاثیر دوره یک ساله نیزدر فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر سال۲۰۲۲ معرفی شده اند.

دکتر بهزاد قاسمی استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-سیالات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتریعقوب طادی استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-جامدات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر یاسر کیانی دانشیارمهندسی مکانیک-جامدات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر افشین احمدی ندوشن استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-سیالات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر افراسیاب رییسی استاد تمام رشته مهندسی مکانیک-سیالات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر سید مرتضی هاتفی دانشیار رشته مهندسی صنایع (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر مرتضی بیاره دانشیار رشته مهندسی مکانیک-سیالات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکترفایز رئیسی استاد تمام رشته علوم و مهندسی خاک (دانشکده کشاورزی)، دکتر عزیزاله فلاح استاد تمام رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذائی (دانشکده دامپزشکی)، دکتر محمداحسان بصیری دانشیار رشته مهندسی کامپیوتر (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر هادی آروین دانشیار رشته مهندسی مکانیک-جامدات (دانشکده فنی و مهندسی)، دکتر جواد علیدوستی استادیار رشته ریاضی کاربردی (دانشکده علوم ریاضی) ۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر سال ۲۰۲۱ جهان با تاثیر دوره یک ساله هستند.

این پژوهش بر اساس پایگاه داده‌ای شامل بیش از ۱۰۰ هزار پژوهشگر برتر فراهم کرده که بر اساس اطلاعات استاندارد شده در مورد تعداد استنادها، h-index و hm-index و. تنظیم شده که در نهایت یک شاخص ترکیبی را ارائه می‌دهد. داده‌ها در دو بخش برای دوره تاثیر بلندمدت (Career-LongImpact) و دوره تاثیر یک ساله (Single Year Impact) به طور جداگانه توسط این موسسه ارایه شده است. پژوهشگران در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۴ زیرشاخه طبقه بندی شده اند. این داده‌ها برای همه پژوهشگرانی که حداقل ۵ مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده است.

پژوهش براساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر اسکوپوس (Scopus) توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد انجام شده است و داده‌های آن در مقاله‌ای در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ توسط موسسه الزویر (Elsevier) منتشر شده است، اطلاعات کامل‌تر این پژوهش در مقاله‌ای با عنوان زیر منتشر شده است.

Bakhtiyari