۷۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز آبی استان بوشهر کشف شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انواع کالا‌های قاچاق در مرز آبی استان بوشهر در ۶ ماه نخست امسال کشف شد.

سرهنگ یدالله شرفی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال کشف ریسیور و تجهیزات دریافت فیلم‌های ماهواره‌ای افزایش چند صد برابری داشته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از رشد کشفیات اقلام فرهنگی قاچاق خبر داد و افزود: از مجموع کالای قاچاق کشف شده در ۶ ماه اول امسال ۵۶۰ میلیارد ریال کالا‌های ممنوعه و مابقی، اقلام مجاز مشروط و خارج از سهمیه همراه ملوان (ته‌لنجی) که ۹۷ قلم کالا شامل می‌شود، بوده است.

شرفی از تشکیل ۱۲۱ پرونده قاچاق، دستگیری ۳۴۰ نفر و توقیف ۹۴ فروند شناور طی مدت ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ۶ ماه نخست امسال در آب‌های استان بوشهر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۵۰ درصدی بوده است.

وی تعداد شناور‌های استان را ۲ هزار و ۵۰۰ فروند عنوان کرد و ادامه داد: با وجود ساماندهی ۷۶ شناور فاقد هویت در استان بوشهر، همچنان چهار هزار و ۵۰۰ شناور اسناد هویتی ندارند که با پیگیری‌های فراوان به دنبال ساماندهی آن‌ها هستیم.

وی افزود: ضربه سختی که در تیرماه سال گذشته مرزبانی استان بوشهر به یک باند قاچاق مواد مخدر زد، سبب شناسایی و کشف ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر، توقیف شناور و عوامل آن قاچاق و خودرو‌های آن‌ها در خشکی شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دریا برای هر نوع فعالیت قاچاق مواد مخدر برای قاچاقچیان ناامن است، اضافه کرد: با اضافه شدن ۱۰ فروند شناور ۲۳ فوتی و دو فروند شناور ۶۰ فوتی به ناوگان مرزبانی استان بوشهر شاهد ارتقا سطح امنیت دریا و مرز‌های آبی استان هستیم به‌گونه‌ای که در حوزه انتقال مواد مخدر طی یک سال گذشته حتی یک گرم مواد مخدر در آب‌های استان بوشهر قاچاق نشده است.

شرفی گفت: استان بوشهر نسبت به سایر استان‌های مرزی ساحلی، از کمترین میزان قاچاق سوخت بهره‌مند است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در هفته فراجا، ۱۵۰ برنامه توسط مرزبانی استان بوشهر اجرا می‌شود که عطرافشانی قبور شهدا، حضور در آئین‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه نماز، طرح مردم یاری و ویزیت رایگان، توزیع لوازم‌التحریر در مدارس فاقد امکانات لازم و محروم و ویژه‌برنامه‌های متنوع برای خانواده‌های پرسنل از جمله آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.