طوفان الاقصی؛ مقاومت چگونه غیرممکن را ممکن کرد؟

مقاومت فلسطین نسبت به نتایج نبردی که تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کرده، کاملا آگاه است و برای مقابله با همه سناریو‌ها آمادگی دارد.

مقاومت فلسطین طی سالیان متمادی تلاش‌های خود را صرف آماده سازی برای نبرد بزرگ با رژیم اشغالگر کرده و به صورت شبانه روز در آمادگی به سر می‌برد و در این مسیر فداکاری‌های زیادی متحمل شده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است. اکنون نیز با تمام قوا و توان خود وارد نبرد طوفان الاقصی شده تا در همه سطوح سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی دشمن را غافلگیر کند؛ نبردی که هیچ‌کس در موفقیت شگفت‌انگیز آن از آغاز حماسه طوفان الاقصی تردیدی ندارد.

المیادین در مقاله‌ای به قلم «أیمن الرفاتی» نوشته است: در این نبرد، مقاومت فلسطین پس از ۱۷ سال محاصره توانست با بکارگیری توانمندی‌های خود، ساخت سلاح و واردات آن از طریق دور زدن همه موانع و فشارها امور غیرممکن را به ممکن تبدیل کند و با اتخاذ یک استراتژی روشن، نیرویی نظامی را تربیت کرد که قادر به تغییر معادلات استراتژیک است.

شکی نیست که نبرد طوفان الاقصی سخت‌ترین جنگ علیه رژیم اشغالگر است؛ به گونه‌ای که واقعیت از آنچه در گذشته جریان داشت، تغییر کرده و وجهه به ظاهر قدرتمند «اسرائیل» در مقابل جهانیان درهم شکسته است. مقاومت این رژیم را تحقیر کرده و رژیمی که خود را قدرتمندترین در منطقه می‌دانست، خوار شده است.

آنچه در مرز‌های نوار غزه رخ داد شبیه یک رویاست. آنچه که فلسطینی ها، امت عربی و اسلامی آرزویش را داشتند و فکر می‌کردند که تحقق آن سال‌ها زمان خواهد برد، امروز به یک واقعیت ثابت تبدیل شده و به دست قهرمانان مقاومت فلسطین محقق شده و صفحه جدیدی از تاریخ رقم خورده است.

در سطوح اطلاعاتی و امنیتی، رژیم صهیونیستی دچار شکست اطلاعاتی بزرگ و سختی شد، چراکه هزاران رزمنده گردان‌های القسام بدون آنکه ارتش رژیم اشغالگر اطلاعاتی داشته باشد، توانستند به ۵۰ پایگاه نظامی آن در مرز‌های نوار غزه حمله و با نشان دادن توانمندی خود، این رژیم را به شدت غافلگیر کنند. 

در سطح نظامی نیز با اولین حمله مقاومت، شاکله نظامی رژیم صهیونیستی فروپاشید و یگان نظامی آن در نوار غزه متشکل از ۲۰۰۰۰ سرباز از دفع حمله مقاومت عاجز ماند و تمام خطوط دفاعی در مرز غزه مورد هجوم قرار گرفت و رزمندگان مقاومت موفق به بازپس‌گیری بسیاری از مناطق و تسلط بر آن‌ها شدند.

این عملیات به صورت عمدی توسط رهبری مقاومت، بلافاصله پس از اعیاد یهود و با توجه به ساعت صفر مبتنی بر داده‌های میدانی دقیق اجرا شد و مقاومت را قادر ساخت تا رژیم اشغالگر را دچار وضعیتی کند که در ۵۰ سال گذشته آن را تجربه نکرده بود. این زمان بندی نشان داد این مقاومت است که زمان مناسب برای پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی و کرانه باختری را تعیین می‌کند.

مقاومت نسبت به نتایج و عواقب نبردی که آغاز کرده کاملا آگاه است و برای مقابله با همه سناریو‌ها از جمله سناریوی غافلگیری آمادگی خوبی دارد؛ چرا که این نبرد پس از برنامه‌ریزی و تأمل فراوان در تمامی سطوح میدانی، سیاسی و نظامی آغاز شده و سال‌ها آمادگی در پس آن وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار