توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از راه اندازی ۱۶ سایت اینترنت پرسرعت ۴G برای دسترسی ۳۲ روستا در استان خبر داد. 

محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستا‌ها برای رونق کسب و کار‌ها و افزایش بهره وری گفت: ۱۶ سایت اینترنت پرسرعت ۴G برای دسترسی ۳۲ روستا با جمعیت ۳۸۰۰ نفر و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم در استان راه اندازی شد. 

 او با اشاره به اینکه وضعیت استان در ایجاد پوشش ارتباطات روستایی باوجود پراکندگی، جمعیت کم و کوهستانی بودن برخی روستا‌های استان، در مقایسه با هدف برنامه ششم توسعه و متوسط عملکرد کشور، مناسب است افزود: در کنار تداوم بهبود کمی و کیفی زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پهنای باند، حمایت از توسعه خدمات فناوری اطلاعات در روستا‌ها و رشد سکو‌های داخلی ارائه دهنده خدمات متنوع با کاربری آسان، منجر به افزایش بهره وری، رونق کسب و کار‌ها با اشتغال‌های نوین و بهبود اقتصاد ساکنین روستا با تکیه بر ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

پاکدل، رییس شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی باجه‌های مستقل پست بانک روستایی نسبت به سال گذشته، گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون تراکنش از ۴۶ خودپرداز روستایی استان انجام شده همچنین بیش از ۷۰ هزار مرسوله پستی توسط ۹۵ واحد پستی فعال در روستا‌های استان در طول یکسال گذشته توزیع شده است.

او تاکید کرد: با دسترسی ایجاد شده به خدمات دولت هوشمند، ساکنان روستا‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به نشانی my.gov.ir و فقط با یک بار احرازهویت از خدماتِ برخط ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.