عضو جنبش حماس در تشریح عملیات طوفان الاقصی:

آنچه امروز رخ داد شکست امنیتی سنگینی را به دشمن تحمیل کرد

بررسی عملیات طوفان الاقصی موضوع برنامه امشب گفت‌و‌گوی ویژه خبری بود.

بررسی عملیات طوفان الاقصی موضوع برنامه امشب گفت‌و‌گوی ویژه خبری بود. مصطفی یوسف اللداوی، عضو جنبش حماس به همراه مهدی شکیبایی، کارشناس مسائل سیاست خارجی مهمان امشب این برنامه بودند.

مصطفی یوسف اللداوی در ابتدا گفت: امروز یک عملیات غافلگیرکننده برای دشمن صهیونیست‌ها بود و یک عملیات مشترک بین فلسطینیان و محور مقاومت بود. این عملیات در مقدس‌ترین روز برای صهیونیست‌ها یعنی روز کیپور اتفاق افتاد و تا به حال چنین عملیاتی بر ضدصهیونیست‌ها اتفاق نیفتاده بود اما امروز حدود ساعت ۶ صبح صهیونیست‌ها با ۵ هزار موشک غافلگیر شدند و شهرک‌های اطراف غزه هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه این این شکست‌ها بر اساس روایت اسرائیل بود. شمار واقعی هم بیشتر از آمار صهیونیست‌هاست و دایره این عملیات هم شامل همه این منطقه بود و سران صهیونیست‌ها هم در دستان مقاومت قرار دارند. آنچه امروز روی داد در سالروز جنگ کیپور سال ۱۹۷۳ رخ داد که آن زمان هم صهیونیست غافلگیر شد و نشان داد که مقاومت توانایی غافلگیری دشمن را دارد و از لحاظ امنیتی شکست سنگینی به دشمن تحمیل کرد.

شکیبایی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در ادامه بیان کرد: ۳ سال است که ما شاهد ناپایداری درون رژیم صهیونیستی هستیم و  در این سال‌ها بیش از ۵ انتخابات برگزار شده است و در همه آن‌ها هیچ یک از طرفین دعوا هرگز نتوانستند در کنار هم قرار بگیرند و دولت وحدت ملی تشکیل دهند. عملیات امروز در واقع پایان ادعای اشراف عملیاتی رژیم صهیونیستی بود و به کشور‌های منطقه هم که گمان می‌کردند می‌توانند از این رژیم کمک بگیرند نشان داد که این رژیم از عهده تامین امنیت خود نیز برنمی‌آید. بعد از این دیگر آبرویی برای این رژیم وجود ندارد.

مصطفی یوسف اللداوی، عضو جنبش حماس در ادامه گفت: مقاومت امروز حتی می‌تواند مکالمات صهیونیست‌ها را شنود کند و آن‌ها را با عملیات سایبری مورد حمله قرار دهد. همیشه اسرائیل بر این باور بوده است که نسل آینده فلسطین مقاومت را تنها خواهد گذاشت اما واقعیت برعکس این را نشان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار