خزاعی: سینما می‌تواند کشور‌ها را با هم متحد کند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایزنان فرهنگی باید به ما کمک کنند تا در فضای فرهنگی و از طریق سینما بتوانیم کشور‌ها را به هم نزدیک کنیم.

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: رایزنان فرهنگی باید به ما کمک کنند تا در فضای فرهنگی و از طریق سینما بتوانیم کشور‌ها را به هم نزدیک کنیم.

محمد خزاعی در نخستین روز از اولین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه با اشاره به گسترده شدن ارتباط‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات و سازمان سینمایی و برگزاری نشست‌های مکرر اظهار کرد: در خیلی از موارد از جمله مسائل دینی مشکلاتی در کشور‌های مختلف در حوزه سینما داریم. در این حوزه‌ها اختلاف نظر زیادی وجود دارد، اما در مجموع نسبت به سینمای ایران نگاه خیلی مثبتی وجود دارد. باید ببینیم در چه شرایطی بویژه در حوزه بین‌الملل هستیم.

وی با اشاره به اغتشاش‌های سال گذشته و تحریم‌هایی که علیه سینمای ایران و جشنواره‌ها صورت گرفت، افزود: به دنبال اغتشاش‌ها تخریب بین المللی علیه سینمای ایران شکل گرفت و در خارج از کشور اقدام به تولیدات فیلم‌های ضدایرانی شد. اما امسال برخلاف سال گذشته، اقبال جدی تری به رویداد‌ها شده و به ویژه جشنواره بین المللی فیلم‌های کوتاه با استقبال بی سابقه‌ای در ده سال گذشته مواجه شده است.

خزاعی از هدف قرار گرفتن ۲۸ کشور از جمله آفریقای جنوبی، الجزایر، ترکیه، روسیه و ترکمنستان با توجه به اشتراک‌های موجود در تولیدات مشترک سینمایی خبر داد و گفت: در جا‌هایی پیشروی خوبی داشتیم و در جا‌هایی با مشکلات مواجه هستیم که با کمک رایزنان فرهنگی می‌توان موانع را برطرف کرد.

وی خطاب به رایزنان فرهنگی گفت: شما نمایندگان فرهنگی ایران هستید و باید از ظرفیت شما استفاده کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در حوزه سینما با وجود اختلاف نظر‌های بسیار در مجموع نگاه خیلی مثبتی نسبت به سینمای ایران در عرصه بین المللی وجود دارد.  رایزنان فرهنگی باید به ما کمک کنند تا در فضای فرهنگی و از طریق سینما بتوانیم کشور‌ها را به هم نزدیک کنیم. وسیله‌ای که می‌تواند کشور‌ها را با هم متحد کند سینماست.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سینمایی کشور‌های خزر و کشور‌های عضو شانگهای، ابراز کرد: منابع مالی سازمان سینمایی کشور اندک است و برای برگزاری رویداد‌های مهم سینمایی و همچنین ساخت فیلم‌های مشترک با کشور‌های همسایه نیاز به حمایت‌های مالی است.

خزاعی همچنین اعلام کرد که «از برگزاری هفته‌های فیلم در کشور‌های همسایه به کمک رایزنان فرهنگی کشور، توسط سازمان سینمایی کشور حمایت می‌شود تا نمایش فیلم‌ها هم به صورت محتوایی و هم فنی به صورت استاندارد انجام شود و هزینه‌های آن را نیز پرداخت خواهیم کرد.»

نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های منطقه، از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار