جشنواره روستایی وعشایری در کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: برگزاری جشنواره‌های روستایی و عشایری در زنده نگهداشتن آداب و رسوم نقش بی بدیلی ایفا می‌کند.

همزمان با روز جهانی روستا جشنواره روستایی و عشایری  در صحرای اپوروار شهر کوهبنان  آغاز به کار کرد.

در این مراسم فرماندار کوهبنان گفت: برگزاری جشنواره‌های روستایی و عشایری در زنده نگهداشتن آداب و رسوم، معرفی روستا‌ها، ارائه تولیدات روستائیان، معرفی صنایع دستی نقش بی بدیلی ایفا می‌کند. 

مجید توکلی افزود: جشنواره‌های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم، تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را بر عهده دارد لذا برگزاری این جشنواره‌ها باید در اولویت دهیاران و شورای روستا‌ها باشد.

او ابراز داشت: در جشنواره‌ها بایستی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی از طریق بازی و سرگرمی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی، فراهم کردن زمینه همبستگی، تعامل و رفاقت، هویت بخشی به جامعه روستایی و عشایری، حفظ و نگهداشت سرمایه‌های اجتماعی مد نظر باشد...

در ادامه امینی مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان گفت: این جشنواره فرصتی برای نشان دادن پتانسیل‌های مردم در روستا‌های شهرستان است که ایجاد فضای شاد خصوصا برای دانش آموزان جز اهداف می‌باشد.

او بیان کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عرضه و فروش محصولات خانگی و صنایع دستی و غرفه‌های پخل بافی، سنتی دوزی، نگین سازی، گیوه دوزی و... همزمان با روز روستا در محل صحرای اپوروار پذیرای علاقمندان تا ساعت ۶ عصر فردا می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان بیان کرد: بار اصلی برگزاری این جشنواره بر دوش کشاورزان خستگی ناپذیر، میهمان نواز و خونگرم صحرا‌های تک‌شهر و اپوروار است که با همت و تلاش خود یک بار دیگر سنت همدلی، همراهی و میهمان نوازی را به منصه ظهور خواهند گذاشت.

او افزود: در این جشنواره ضمن برپایی غرفه‌های مختلف که در آن محصولات و تولیدات محلی عرضه خواهد شد، برنامه‌های جانبی از جمله پخت نان سنتی، چای آتشی، توزیع دوغ محلی، گروه چوب بازی جوانان روستای نجف آباد، موسیقی محلی نیز برای بازدید کنندگان اجرا می‌شود.

امینی ادامه داد: در این جشنواره شرکت کنندگان در مسابقات بومی محلی در بخش مردان در رشته‌های طناب کشی، دارت، هفت سنگ، مچ اندازی، چوب پل بازی و مسابقه آشپزی با تاکید بر غذا‌های سنتی محلی و برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی بانوان روستایی شامل صنایع دستی، گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی و. رقابت می‌کنند.

او ابراز داشت: از همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری، میراث فرهنگی، شورای شهر، ادارات صمت، شهرداری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، مدیران و دانش آموزان مدارس تربیت و امیر کبیر، هئیت ورزش‌های عشایری و روستایی تشکر می‌کنم.

برچسب ها: جشنواره ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار