در ۶ ماهه نخست امسال انجام شد؛

صدور ۸۳۶ سند دریانوردی در خوزستان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عملکرد ۶ ماهه نخست امسال این اداره کل در ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها را تشریح کرد.

سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه ۸۳۶ فقره انواع گواهی‌نامه دریانوردی در بازه‌ی زمانی ۶ ماهه نخست امسال صادر شده، گفت: به دنبال برگزاری ادواری آزمون‌های سراسری دریانوردی برای متقاضیانی که در مراکز آموزش دریانوردی تحت نظارت این اداره کل آموزش دیده‌اند، این تعداد گواهی شایستگی برای آنان صادر شده است.

او در ادامه افزود: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در پارسال بیش از ۱۴ هزار و ۸۹۰ ساعت خدمات راهنمایی و یدک‌کشی ایمن در قالب ۶ هزار و ۹۸۲ مورد عملیات به انواع کشتی‌های فله‌بر، کانتینری، تانکر‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات صنایع پتروشیمی همجوار بدون هیچ گونه حوادث و یا سوانح دریایی ارائه شد.

آقای سبزوی‌ند در تشریح این عملیات‌ها ادامه داد: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی به انواع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل مواد شیمیایی و گازی متردد به اسکله‌های تأسیسات پتروشیمی همجوار از سوی بخش عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) نشان از اهمیت و نقش بسزای این مجتمع در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان می‌گوید: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در واردات و تأمین کالا‌های اساسی کشور، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالا‌های خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی است.

تردد ایمن ۳۵۱ فروند شناور حامل کالای خطرناک در ۶ ماهه نخست امسال

او در ادامه گفت: با تلاش شبانه‌روزی بخش عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تعداد ۳۵۱ فروند حامل مواد خطرناک (تانکر) در آبراه خورموسی با ایمنی کامل و بدون حادثه تردد کرده اند.

به گفته سبزیوند ارائه خدمات ترافیک دریایی شناور‌ها (VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش به سزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد. معاون امور دریایی با اشاره به پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام ۵۱ مورد امداد و نجات به شناور‌های متردد خبر داد.

او با اشاره به تعهدات بین المللی این اداره کل در اجرا و پیاده‌سازی الزامات معاهدات دریایی از انجام ۳۲۷ مورد بازرسی بر روی شناور‌های متردد به این مجتمع بندری طی مدت مذکور خبرداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.