اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر اردبیل اختصاص یافت.

میرمحمد سیدهاشمی گفت: اردبیل هفته گذشته میزبان بزرگترین رویداد تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی بود که برگزاری این اجلاس که رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی حضور داشتند، نشان داد با همدلی و همکاری می‌توان رویدادهای بزرگ‌تری را در راستای توسعه و آبادانی و رفع مشکلات شهری برگزار کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه پیگیر دستاوردهای اجلاس در حوزه بازآفرینی از وزارت راه و شهرسازی هستیم، افزود: پیگیری اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر اردبیل از معاون وزیر راه و شهرسازی از جمله دستاورد بزرگ این اجلاس بود.

به گفته او، در حاشیه جلسه تخصصی این اجلاس ملی، ۱۵ مورد از مشکلات شهر اردبیل در حوزه معماری و شهرسازی مورد بحث قرار گرفت که ۱۱ پروژه را به صورت مکتوب جمع‌بندی کرده و مقرر شد به همراه اداره راه و شهرسازی به منظور اختصاص ۵۰ میلیارد دیگر برای پروژه‌های بازآفرینی پیگیر این موضوع از وزارت کشور باشیم.

سیدهاشمی با اشاره به آزادسازی حریم بقعه شیخ صفی و شهیدگاه که دغدغه امام جمعه و مردم اردبیل بود، افزود: در این خصوص رئیس مجمع شهرداران نیز برای اخذ اعتبار لازم از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قول مساعد داد که قطعاً ما نیز پیگیر خواهیم بود.

او اجرای تئاتر شاه اسماعیل توسط هنرمندان اردبیل در محوطه شیخ صفی الدین اردبیلی را یادآور شد و بیان کرد: اجرای این تئاتر که نشان از تاریخ غنی، هویت و فرهنگ اردبیل بود مورد استقبال سایر استان‌های هم‌زبان برای اجرا قرار گرفت.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.