حراست از سرمایه‌های دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی شهرستان کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: حراست از سرمایه‌های دامی و حفظ امنیت سلامت غذایی یکی از وظایف مهم دامپزشکی شهرستان کرمان است.

زین الدینی در آستانه روز ملی دامپزشکی ضمن تبریک این روز به کلیه خدمتگزاران و فعالان این عرصه گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی حاکمیتی با توجه به نزدیک به قریب صد سال خدمت به شهروندان عزیز و کلیه بهره برداران اعم از دامداران، مرغداران و ... نقش قابل توجهی در حفظ امنیت غذایی و حراست از سرمایه‌های دامی دارد.

او با اشاره به نقش دامپزشکی در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و کاهش مخاطرات اقتصادی برای کلیه بهره برداران گفت: با توجه به وجود ۱۶۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۵ هزار راس دام سنگین و حدود ۱۰۰ مرغداری فعال در شهرستان کرمان، فعالیت‌ها و عملکرد دامپزشکان، کارشناسان دامپزشکی و سایر نیرو‌های مرتبط در راه خدمت رسانی به بهره برداران بسیار قابل توجه می‌باشد.

زین الدینی گفت: یکی از وظایف دامپزشکی حفظ سلامت و سرمایه دام و طیور و آبزیان شهرستان می‌باشد که این مهم با همکاری ۳۷ مراکز درمانی و مایه کوبی و همچنین ۲۵ داروخانه دامپزشکی، و ۳ آزمایشگاه بخش خصوصی در شهرستان کرمان انجام می‌پذیرد.

او با بیان اینکه تامین سلامت غذایی و شهروندان یکی از اولویت‌های دامپزشکی است گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی در طول سال نظارت بر بیش از دو هزار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته بندی و ۹ کشتارگاه دام و طیور شهرستان بصورت مستمر را انجام می‌دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی ویژه دامداران، پرورش دهندگان و تولیدکنندگان محصولات دامی و اردوی جهادی در روستا‌های کم برخوردار، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا از دیگر برنامه‌های شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در هفته دامپزشکی است.

برچسب ها: دامپزشک ، سلامت دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.