معاون سازمان انرژی اتمی:

دولت سیزدهم دستاوردهای صنعت هسته ای را تبیین کرد

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی هسته ای گفت: همزمان با دولت سیزدهم و در راستای جهاد تبیین و تاکید رهبر معظم انقلاب، دیوارهای دور سازمان انرژی اتمی برداشته و تلاش شد که دستاوردهای صنعت هسته ای برای مردم تبیین شود.

شهرام ملازاده روز شنبه در مراسم گشایش پنجاه و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای تخصصی صنعت هسته ای کشور در محل ورزشگاه دانش آموزی مشهد گفت: در همین راستا نمایشگاهی در مشهد با محوریت تبیین آخرین دستاوردها و فناوریهای صنعت هسته ای و به یاد و خاطره شهدای هسته ای گشایش یافته است.

وی اضافه کرد: دشمنان می دانستند که ایران روی چه افرادی برای صنعت هسته ای کشور سرمایه گذاری کرده است از همین رو آنان را به شهادت رساندند که اگر خون پاک این شهدا نبود، چنین دستاوردهایی در صنعت هسته ای حاصل نمی شد.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: هر کشوری که بتواند از دانش روز بهره گیرد به طور طبیعی در عرصه جهانی پیشتاز خواهد بود که جنگ اوکراین این قضیه را به همه ما ثابت کرد زیرا در این جنگ دیدید که اگر اوکراین مواضع خود را حفظ می کرد و از فناوری بهره می گرفت این اتفاق رخ نمی داد.

ملازاده افزود: اخیرا کشورهای اطراف ایران همچون عربستان، امارات متحده عربی به رغم برخورداری از منابع گسترده نفتی و نیز ترکیه به سمت دانش هسته ای حرکت کرده اند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه امروز دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در قالب ۲۰ غرفه و در سه بخش اصلی چرخه سوخت، نیروگاه های اتمی و حوزه های پرتودهی برگزار شده و آخرین دستاوردها و فناوریها در این بخش را به نمایش گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار