اجرای ۶۰۰ طرح شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: این اداره کل ۶۰۰ طرح شهری و روستایی در بخش مسکن در نقاط مختلف این استان در دست اجرا دارد.

حامد کیخسروی گفت: در قالب این طرح‌ها ساخت پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در شهرهای خلخال، اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بر عهده بنیاد مسکن است و تلاش می‌شود در زمان مقرر این واحدها تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل می گوید: طرح‌های متعدد عمران و آبادانی روستایی و در کنار آن ساخت نهضت ملی مسکن در اردبیل توسط بنیاد مسکن در قالب طرح سیمرغ سرعین، خیرین مسکن‌ساز ۱۴۴ واحدی فاطمه‌الزهرا، طرح سردار سلیمانی و طرح ۴۸ واحدی نهضت ملی مسکن شهید علی یزدانی در اردبیل شروع شده است.

به گفته او، استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان و ۲ شهر جدید است که در تمامی این شهرستان‌ها شعبه بنیاد مسکن فعال شده و کار نظارت بر ساخت و سازها و اجرای طرح هادی هم در این مناطق به‌خوبی انجام می‌گیرد.

کیخسروی از اجرای طرح هادی در ۵۲۰ روستا خبر داد و گفت: از یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی ۵۲۰ روستا در سال‌های اخیر در این استان اجرا شده است.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن استان اردبیل در امدادرسانی و ساخت منازل آسیب‌دیده فعال است ، افزود: این اداره کل در زلزله خوی، سیل گرمی، مشگین‌شهر، اصلاندوز و بیله‌سوار اقدام مهمی انجام داده ، طوری‌که در زلزله خوی ۷۵ درصد واحدهای آسیب‌دیده از سوی بنیاد مسکن اردبیل بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: از اول تیرماه امسال هم به دلیل درگیر شدن شهرهای اردبیل با سیلاب، نیروهای بنیاد مسکن در این شهرستان‌ها هم برای امدادرسانی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده مستقر شدند.

کیخسروی با بیان اینکه ساخت چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان برعهده بنیاد مسکن است ، گفت: امسال در حوزه مسکن روستایی بیش از ۱۱۲ درصد عقد قرارداد با بانک‌ها نسبت به پارسال صورت گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.