۲۴۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان فعال است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۲۴۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد.

 روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی اظهار کرد:  این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون‌ کارگران بازنشسته هستند که جمعیت کارگری و کارفرمایی قابل توجهی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کار یکی از موضوعاتی است که در تشکل های کارگری و کارفرمایی دنبال می شود، افزود: نقش تشکل ها در پیگیری مشکلات جامعه هدف انکارناپذیر است و موجب افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی و حفظ و موجودیت کارگاه می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: وزارت متبوع در دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی کاملاً اعتقاد دارد و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه‌های اصلی این وزارت خانه است.

سلامی تاکید کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بنابر فصل ۶ قانون کار باید در واحدهای تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این مزیت بتوانند  مطالبات به حق خود را پیگیری کنند.

وی گفت: همچنین بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار و در راستای اجرای اصل بیست و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به‌ منظور حفظ منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان، این قشر می‌توانند به تشکیل انجمن‌های صنفی اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که می‌توان در راستای آموزش نیروهای کار، بهره‌وری و مدیریت بنگاه‌ها، شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز و واحدهای فعال و نیمه تعطیل از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

سلامی افزود: واحدها و بنگاه‌هایی که نسبت به ایجاد انجمن صنفی یا تشکل کارگری و کارفرمایی اقدام کردند در پیگیری حقوق و مطالبات صنفی کارگران و پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌ها عملکرد موفقی داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار