پنجره ملی خدمات هوشمند در انتظار اتصال چند سامانه

با وجود تاکیدات بسیار و تمدیدات چندین باره مهلت اتصال به پنجره ملی هوشمند، همچنان برخی از مجموعه‌ها به این دستگاه متصل نشده‌اند.

پنجره ملی دولت هوشمند با هدف اتصال تمام دستگاه‌های کشور در یک بستر یکسان، طراحی و راه اندازی شد. بنا بر این، تمام دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌هایشان موظف شده بودند تا دی ۱۴۰۱ به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شوند. 

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات سال گذشته همزمان با روز جهانی ارتباطات اشاره کرده بود که با راه اندازی پنجره ملی خدمات، حفظ کردن نام‌های کاربری و رمزهای عبور فراوان برای ورود به سامانه‌های مختلف به خاطره تبدیل می‌شود و راه اندازی هرچه زودتر این بستر باید مطالبه مردم باشد.

از اوایل سال گذشته که پنجره ملی خدمات هوشمند دولت آغاز به کار کرد، زمان‌های متفاوتی به منظور تکمیل این خدمات و متصل شدن تمام دستگاه ها اعلام شد اما به نظر می‌رسد با این وجود هنوز اتصال برخی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آن‌ها کامل نشده است.

آذر سال گذشته، جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به دستگاه‌های متصل و غیرمتصل به پنجره ملی اشاره و به تکمیل اتصال‌ها تا پایان دی تاکید کرد.

او همچنین با بیان اینکه وزارت‌های بهداشت، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات از دستگاه‌های مهم و پرمخاطب هستند، از آنان خواست که نسبت به اتصال خود و زیرمجموعه‌هایشان اهتمام بیشتری بورزند.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در خرداد ۱۴۰۲ در گفت‌وگویی دیگر با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام اینکه مهلت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات هوشمند تا پایان سال گذشته بوده و اکنون اتصال ۹۷ درصدی انجام شده است، گفت: رئیس جمهور به دستگاه‌هایی که هنوز متصل نشده بودند، مهلت داد تا پایان خرداد متصل بشوند.

با این وجود با پیگیری‌های انجام شده توسط باشگاه خبرنگاران جوان به نظر می‌رسد گروهی از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت که به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها مرتبط می‌شود هنوز به پنجره ملی متصل نشده‌اند.

سامانه نظام پرستاری، سامانه پاسخگویی به بیمارستان شریعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شهید بهشتی، سامانه یکپارچه بهداشت(شهید بهشتی) و سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی از جمله این موارد هستند.

انتظار می‌رود با توجه به تمدید چندین باره مهلت اتصال و تاکیدات مقامات مختلف دولتی بر این امر، نهادهای مذکور جهت اتصال هرچه سریع‌تر به پنجره ملی خدمات هوشمند اقدام کرده و در صورت وجود موانع، در این باره توضیحاتی ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.