نیروگاه ۱۶ مگاواتی سیمین شهر به بهره برداری رسید

نیروگاه ۱۶ مگاواتی سیمین شهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری رسید.

نیروگاه ۱۶ مگاواتی شهر سیمین‌شهر از توابع بندرترکمن امروز جمعه با حضور داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید.

منظور گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه بود که توانست با تدبیر و برنامه‌ریزی این نیاز را تامین کند و با اهتمام دولت و وزارت نیرو، تابستان سال گذشته و امسال، قطعی برق به ویژه در بخش مشترکین خانگی نداشتیم.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش دارد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز برقی بخش صنعت و کشاورزی را تامین کند تا برای نیاز مشترکان خانگی، متوسل به قطع برق دیگر نشود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ایران ظرفیت تولید ۹۱ هزار مگاوات برق را دارد و در بخش انتقال و توزیع نیز جزو کشور‌های مطرح دنیا محسوب می‌شود.

منظور اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند روند احداث نیروگاه را با هدف تولید بیشتر برق با کمک بخش خصوصی ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌گذاری‌های دولت در حوزه برق مربوط به نیروگاه علی‌آبادکتول است که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی، بخش سیکل ترکیبی و گازی این نیروگاه را تکمیل خواهد کرد.

منظور تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های کوچک به ویژه در حوزه برق که در محل‌های هدف انجام می‌شود، برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه برق سبب جلوگیری از تلفات انتقال و توزیع می‌شود.

منظور یادآور شد: بخش خصوصی باید تلاش کند به منظور افزایش راندمان حتی تا ۸۰ درصد، در نیروگاه‌های خود با حمایت و پشتیبانی دولت، بخش‌های حرارتی و گازی ایجاد کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی انجام شده، تولیدات بخش خصوصی را خریداری و در آنان انگیزه ایجاد کند.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه

این دومین نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک شرکت کانسار خزر نیروگاه برق شهرستان بندرترکمن است و میزان اشتغال این پروژه ۴۰ نفر بطور مستقیم  است.

بخش خصوصی برای ساخت این پروژه پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد.

این نیروگاه ۱۴ درصد برق شهرستان بندرترکمن را تامین خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.