مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد

اجرای طرح‌های آبخیز داری در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای طرح‌های آبخیز داری در سطح ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به تشکیل کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز و آغاز عملیات طرح‌های آبخیزداری، اظهار کرد:بر اساس قرار داد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار است در یک دوره سه ساله در ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان طرح‌های آبخیزداری با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا شود.

وی افزود: معرفی پروژه‌های آبخیزداری مشارکتی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه رودخانه‌ها، تاسیسات و سازه‌های آبخیزداری و لایروبی مسیل‌ها و ساز‌ه های آبخیزداری در نقاط مختلف استان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در راستای کاهش مخاطرات بارندگی‌های پیش رو انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام مطرح کرد: عملیات چاله کنی سازه‌های آبخیزداری در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در نقاط مختلف استان آغاز شده و کار اجرایی سازه‌های آبخیزداری انجام می‌شود.

پیرزادیان با اشاره به اجرای طرح نهضت کاشت یک‌میلیارد درخت در سطح کشور در یک دوره چهارساله، بیان کرد: سهم استان ایلام از این طرح ۷۲ میلیون نهال در طول چهار سال است که هم اکنون حدود ۶ میلیون نهال در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان یک میلیون و ۸۰۰ اصله نهال در استان کاشت شده است و مابقی در فصل مناسب کاشت خواهد شد، اظهار کرد: ظرفیت تولید نهال در استان ۱۸ میلیون اصله نهال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.