۱۱۲ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شد/ جبران عقب ماندگی‌های گلستان در همه بخش‌ها ضروری است

رییس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۱۱۲ میلیارد تومان به گندم کاران خبر داد.

منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهر در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان گفت: ضروری است عقب‌ماندگی گلستان در همه بخش‌ها از جمله آب و فاضلاب جبران شود و طرح‌های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل شود.

او افزود: تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که با تامین منابع مورد نیاز مطالبات آنان تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می‌شود.

منظور ادامه داد: تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شد و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

او افزود: میتوانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد کنیم، اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم و امید است نتیجه این حمایت‌ها در دراز مدت علاوه بر رضایت بهره برداران، تامین کامل نیاز داخل باشد.

منظور گفت: وظیفه داریم همه توان و امکانات خود را برای خدمت به کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیاز‌های رو به افزایش کشور نیست.

او افزود: یکی از کمبود‌های مهم گلستان، کم‌آبی به خصوص در بخش خانگی و آشامیدنی است که تامین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد.

منظور ادامه داد: بهره برداری از سد نرماب و اجرای طرح‌های آب‌شیرین کن از جمله تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.