اعتراض آرژانتین نسبت به میزبانی یک مسابقه در جام جهانی ۲۰۳۰

آرژانتینی‌ها به میزبانی فقط یک مسابقه از جام جهانی ۲۰۳۰ راضی نیستند و خواهان برگزاری بازی‌های بیشتر در کشورشان هستند.

فیفا دیروز رسما اعلام کرد جام جهانی ۲۰۳۰ به میزبانی سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار می‌شود. اما این دوره با همه دوره‌های جام جهانی تفاوت دارد. فیفا اعلام کرد به یادبود صدمین سال برگزاری اولین جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی سه کشور این قاره آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه میزبان اولین بازی‌های خود در این تورنمنت خواهند بود.

مامتیاس لامنز، وزیر ورزش و گردشگری آرژانتین، امروز اعلام کرد کشورش به این سهمیه راضی نیست و برای میزبانی بازی‌های بیشتر تلاش خواهد کرد. او گفت:" ما خواهیم جنگید تا بازی‌های بیشتری را برگزار کنیم. آرژانتین خواهان میزبانی بازی‌های بیشتری است".

کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، با تحسین جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، گفت او به قولش عمل کرده است. تاپیا می‌گوید اینفانتینو به او قول داده بود که آرژانتین میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ خواهد بود و حالا به قولش عمل کرده است. اما مردم آرژانتین این ادعای تاپیا را قبول ندارند و می‌گویند میزبانی یک مسابقه را نمی‌شود میزبانی از جام جهانی دانست.

آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه در کنار سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش درخواست میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به فیفا ارسال کرده بودند و در واقع رقیب این سه کشور محسوب می‌شدند.

برچسب ها: جام جهانی ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار