ساخت دیوار مرزی با مکزیک این بار به دستور بایدن

بایدن هم مانند رئیس جمهور سابق آمریکا دستور داد تا در مرز‌های جنوبی این کشور دیوار مرزی جدیدی احداث کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علی رغم وعده‌های انتخاباتی خود همانند دونالد ترامپ دستور داد در امتداد مرز‌های جنوبی این کشور دیوار مرزی جدیدی احداث کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند قرار است به دستور بایدن حدود ۳۲ کیلومتر دیوار مرزی در مرز‌های جنوبی آمریکا در شهرستان استار در مجاورت مکزیک ساخته شود. گفته می‌شود تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی از همین منطقه وارد آمریکا می‌شوند.

دولت بایدن در اوایل آغاز فعالیت خود با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفته بود که ساخت دیوار مرزی در مجاورت مکزیک راه حل مناسبی برای کنترل ورود غیرقانونی مهاجران نیست.

اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب به خبرگزاری آسوشیتدپرس ارائه کرد از تصمیم بایدن دفاع کرد و گفت که از بودجه‌هایی که تا کنون برای ساخت این دیوار احداث شده برای توسعه این دیوار استفاده می‌کند.

در آن بیانیه آمده است: «کنگره در سال مالی ۲۰۱۹ وجوهی را برای ساخت یک مانع مرزی در ریو گراند، ولی اختصاص داده بود. وزارت امنیت داخلی بایستی از این وجوه برای اهداف درنظرگرفته شده استفاده کند.»

در ماه‌های گذشته بسیاری از منتقدان به دلیل ورود سیل عظیمی از مهاجران غیرقانونی به آمریکا از سیاست‌های دولت بایدن انتقاد کرده اند و آن را یکی از نقاط ضعف دولت عنوان کرده اند.

برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، دیوار مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار