آیین تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن قم برگزار شد

در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن از ۲۳ نفر از فعالان این عرصه در قم تجلیل شد.

مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار شد. در این مراسم از فعالان این عرصه تجلیل شد. 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کفش و صندل و استفاده از قابلیت نمایشگاه بین المللی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های قم است.

محمد مهدی برادران افزود: اینکه در تامین برق و گاز حوزه صنعت دچار مشکل هستیم زیبنده سال رشد تولید نیست، و منحل شدن شرکت تامین نیرو (انرژی) از جمله دلایل این مشکل است.

او در خصوص مشکلات بانک‌ها و حوزه صنعت هم گفت: مسدود کردن پول در بانک‌ها درواقع به مثابه آن است که ما یک وام به بانک‌ها می‌دهیم نه آن‌ها به ما، مسدود کردن سپرده‌های بانکی در قالب تسهیلات، خلاف قانون است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

استاندار قم هم در این مراسم صنعتگران را خط مقدم جنگ ترکیبی خواند و گفت: به مشکلات حوزه صنعت و معدن اشراف دارم و برای جلوگیری از تورم باید توان رشد تولید را سرعت بخشید و در عین حال به صادرات توجه کرد.

سید محمد آقامیری افزود: مدیران استان باید در خدمت صنعت و تولیدکنندگان باشند و اگر بانکی بخواهد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را نایده بگیرد مدیر آن بانک برکنار خواهد شد. 

او تاکید کرد: اگر مدیری در راستای رشد تولید و کاهش تورم کوتاهی کند به مثابه ترک فعل است و بنده این موضوع را به هیچ عنوان نخواهم پذیرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: از صنعتگران می‌خواهم که در منطقه مکران سرمایه گذاری کنند چرا که این منطقه آینده خوبی خواهد داشت.

احمد امیر آبادی در خصوص مشکلات صنعتگران هم گفت: مشکلات را دائم گوشزد می‌کنیم، اما عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها سبب بسیاری از مشکلات شده است و از طرفی بانک مرکزی با تصمیمات گاه و بیگاهش بر مشکلات افزوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله صدور مجوز‌ها را پیگیر هستیم و باید در برنامه هفتم توسعه هم به آن توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار