سهم چهارمحال و بختیاری در تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سهم استان در تولید ناخالص داخلی باید افزایش پیدا کند، گفت: این مسئله باید در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش مورد توجه جدی قرار بگیرد

غلامعلی حیدری عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و با حضور محسن کوشش تبار معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه هم‌افزایی در کاهش مشکلات راهگشا است، اظهار کرد: حوزه اقتصاد اهمیت بالایی دارد و به همین علت مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعار‌های اقتصادی را به‌عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: گام‌های خوبی در این استان در حوزه‌های مختلف برداشته شده است، پیوند بین بخش خصوصی و دولتی مورد توجه قرار بگیرد، اتاق بازرگانی و مدیران دولتی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و امیدواریم این تعامل در شکوفایی استعدا‌ها و شناسایی مشکلات باشد، مدیران پس از احصای مشکلات باید در راستای حل آن‌ها بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه سهم چهارمحال و بختیاری در تولید ناخالص داخلی باید افزایش پیدا کند، گفت: این مسئله باید در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش مورد توجه جدی قرار بگیرد، موضوع حائز اهمیت دیگر در این استان کاهش نرخ بیکاری است، خوشبختانه نرخ بیکاری استان رو به کاهش است، اما باید رتبه بیکاری استان به میانگین کشوری نزدیک شود. 


بیشتر بخوانید


حیدری با اشاره به اینکه مهار تورم در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این مهم نقش مهمی دارد، افزایش تولید نقش بسزایی در کاهش تورم و رشد اقتصادی دارد و فعالان اقتصادی می‌توانند بخش دولتی را در این مهم یاری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش صادرات غیرنفتی استان در دستور کار قرار دارد، طبق آمار شاهد رشد ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان بودیم، شناسایی بازار‌های جدید صادراتی در داخل و خارج کشور دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی باید در اولویت مراکز فنی و علمی قرار بگیرد، یادآور شد: این مسئله در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد تاکید قرار گرفت، دانشجویان و دانش‌آموزان باید به سمت کسب مهارت حرکت کنند.

حیدری با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها برای شکوفا شدن بخش‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین آب شرب، توسعه راه‌های ارتباطی، احداث خط راه‌آهن و ایجاد شهرک‌های تخصصی اقتصادی در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است، باتوجه به اینکه آب یکی از ملزومات اجرای طرح‌های اقتصادی محسوب می‌شود، طرح‌های انتقال آب را در اولویت اجرا قرار داده‌ایم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در حوزه آبزیان، تولید محصولات کشاورزی، کشت‌های گلخانه‌ای، دامداری، گردشگری و تولید برخی کالا‌ها مانند چادر مشکی در این استان پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.