ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل موقوفه

ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه علینقی‌کنی انجام شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با هفته وقف، ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه دکتر علینقی‌کنی انجام شد.

او در مراسم ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان رازی قائمشهر، افزود: در کل شهرستان قائمشهر (سیمرغ، جویبار و سوادکوه) خدمات به بیمارانی که مشکلات مالی دارند از موقوفه مرحوم دکتر علینقی کنی ارائه می‌شود.

حجت الاسلام حیدری گفت: مثل این موقوفه در استان زیاد داریم همچون موقوفه بیمارستانی در شهرستان آمل، موقوفه بیمارستان امام ساری، چندین درمانگاه در بهشهر و... در برخی مکان‌ها فقط عرصه موقوفه است، که با هدف رفع مشکلات مالی مردم در استان با همت خیرین و واقفان انجام می‌شود.

او درخصوص بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران، با بیان اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند اوقاف فقط با دریافت پول مراسمات عزاداری برپا می‌کند، افزود: در کنار مراسمات مذهبی و عزاداری، عمده خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان است، ما نزدیک به سه سال است پیگیریم تا زمینی که بنابود در اختیار موقوفه‌ای در چالوس قرار بگیرد را تحویل نگرفته‌ایم، امیدواریم با همکاری استاندار و نماینده، ولی فقیه کلنگ این بیمارستان را پس از تحویل زمین بر زمین بزنیم.

حیدری با اشاره به وقف دیگری در بهشهر برای بیمارستان فوق تخصصی، گفت: براساس درآمدی که اوقاف از محل موقوفات و رقبات دارد کسب می‌شود و اقدامات انجام خواهد شد.

او افزود: در بحث سلامت قریب به یک میلیارد تومان هزینه درنظر گرفته شده در حالی که مشکلات بیش از اینهاست؛ اوقاف نیت را با هدف ترویج فرهنگ وقف و اجرای امینانه واقف اجرا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، طی یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان از عواید موقوفات مرحوم دکتر علینقی‌کنی قائمشهر صرف هزینه درمان بیماران نیازمند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار