آغاز مرمت سه اثر تاریخی در آوج

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز عملیات مرمت سه اثر تاریخی در شهرستان آوج با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال خبر داد.

احسان نورانی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز عملیات مرمت سه اثر تاریخی در شهرستان آوج با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ا‌ین آثار تاریخی شامل کاروانسرای شاه عباسی، امامزاده کلنجین و امامزاده منصور در شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: هزینه این مرمت از محل اعتبارات استان قزوین و با نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

نورانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این آثار تاریخی تشریح کرد: در طرح ساماندهی و مرمت ورودی کاروانسرای شاه‌عباسی اقداماتی مثل کف‌سازی، اجرای دیوار سنگی، خوانان سازی جداره‌های ورودی، اصلاح آبراهه و شیب‌بندی کف ورودی کاروانسرا انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: طرح مرمتی امامزاده کلنجین نیز با اجرای کانال رطوبتی و دیوار پیرامون امامزاده و طرح مرمت امامزاده منصور با اجرای کف فرش آجری در قسمتی از ضلع شمالی بنا در حال انجام است.

کاروان سرای شاه عباسی واقع در مرکز شهرستان آوج از جمله منزلگاه‌هایی است که به دستور شاه عباس صفوی بنا شد؛ همچنین بنای امامزاده منصور واقع در شهرستان آوج مربوط به دوره صفویه بوده و از یک معماری مربع شکل برخوردار است.

امامزاده کلنجین در ۲۵ کیلومتری شهر آوج و در روستای کلنجین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار