برگزاری همایش «سالک الی الله» در قم

همایش «سالک الی الله» با هدف بزرگداشت مرحوم آیت الله محمد علی ناصری از علمای برجسته اصفهان صبح امروز در قم برگزار شد.

همایش یک روزه «سالک الی الله» با هدف تبیین سیره و اندیشه مرحوم آیت الله محمد علی ناصری از علمای برجسته اصفهان صبح امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

در نوبت صبح، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران این همایش پخش شد.

حضرت آیت الله خامنه ای، مرحوم آیت‌الله ناصری را صاحب نَفَسِ گرم، اخلاص و روح متصل به الطاف الهی دانستند و گفتند: کلام آن شخصیت بزرگ به دلیل صفا و معنویت، همچون آب روانی در دل‌ها جاری می‌شد، اما اکنون برای انتقال سخنان و معارف ایشان باید جهات متعددی ازجمله ذائقه مخاطبان در جامعه و همچنین اتقان مطالب و استفاده از ادبیات فاخر در انتقال مفاهیم، لحاظ شود.

ایشان، با تاکید براینکه مرحوم آیت‌الله ناصری عنصری مغتنم و نعمتی بزرگ به‌ویژه برای مردم اصفهان بود، اظهار امیدواری کردند امثال آن مرحوم تربیت و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و در نهایت مفیدِ برای مردم قرار گیرند.

آیت الله مکارم شیرازی هم در پیامی به این همایش تصریح کرد: فعالیت‌های خیریه آیت الله ناصری در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان قابل توجه است.

ایشان افزودند: علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزد همراهان و علاقه‌مندان به ایشان معروف و مشهور می‌باشد.

حجت الاسلام سید محمد مسعود معصومی دبیر همایش «سالک الی الله» هم گفت: از میان ۷۰ مقاله ارسالی، در نهایت با نظر هیئت داوران، ۵۰ مقاله به مرحله ارزیابی راه یافتند.

سخنرانی آیت الله کریمی جهرمی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های این همایش است.

آیت الله محمد علی ناصری از علمای برجسته اخلاق و عرفان در اصفهان بود که چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ هجری شمسی در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.